Gast Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Ik bezit een 60 cm Triaxschotel met een lnb van Micro-electronics 10.7-12.75 GHz. Daarnaast heb ik een ontvanger van Topfield type TF 3000ci-pro met Matrix-reloaded-cas. Als ik op de Hotbird richt krijg ik de vert-gepolariseerde zenders binnen op een sterkte 80-90 % (het beeld blijft perfect staan) bij de hor. gepolariseerde zenders krijg ik een ontvangst tussen de 0 en 30% (0% als het vochtig is en 30% als het droog en helder weer is). Bij 30% kan het zijn dat ik nog net beeld heb. Als ik op Astra richt heb ik zowel de hor. als vert-gepolariseerde stations op ontvangststerkte van rond de 90% Ik heb al wat zitten spelen met de hellingshoek van de schotel. Deze blijkt het op 30 graden het beste te doen. Ook heb ik de lnb wat links en rechtsom gedraaid zonder verbetering. Op een afstand van ongeveer 100 meter staat een boom. bij het richten op de astra zit de kruin van de boom net niet in het gezichtsveld van de schotel. Bij richten op de Hotbird wordt het gezichtsveld een klein beetje ontnomen door die boom (nog geen 10%). Is dit de oorzaak van mijn probleem? Wie kan mij een tip geven om de ontvangst te verbeteren.
Gerdy Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Lijkt mij moeilijk te verklaren omdat alles bij Astra wèl goed binnenkomt... Zou dus géén lnb probleem zijn. Dat die kruin van de boom een rol speelt betwijfel ik eveneens; blijft dan de receiver of de zenderlijst... Heb je toevallig geen buur of vriend met een schotel? Dan ga je jouw receiver even daar gaan aansluiten en merk je of de fout blijft... Gerdy
Bigfoot Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Toch zou het best door die boom kunnen komen. Ik heb wel es vaker gehoord dat bij zwak signaal (lees: door de bomen heen) de polarisatie veel uit maakt. Doenb de zenders op de Astra het zowel op de hoge als de lage frequentieband goed? Je zou ook nog een betere LNB kunnen overwegen. Kun je uitrekenen of die boom echt in de weg staat. Op een afstand van 100 meter zou die hoger dan 50 meter moeten zijn om in de weg te staan. En dan nog in de lijn van de Hotbird sat natuurlijk.
goto Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Heb het uitgerekend met Gorbtrack,locatie Utrecht. Als de schotel 1mtr boven de grond staat en de boom op 100mtr,mag de boom 57.5 mtr hoog zijn en dan kijkt ie er nog overheen. En bomen van 57.5 mtr,weet niet waar de beste man woont,maar komen m.i. niet in Nederland voor. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Gerdy Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Dergelijke moeilijk op te lossen problemen moet je gewoon op de meest eenvoudige manier aanpakken en dat is: terug van af (nul)! Pak die receiver en sluit hem op een andere schotel aan: is dàn alles goed ligt het probleem bij jouw kabel, schotel en/of lnb. krijg je elders eveneens hetzelfde probleem ligt het probleem bij de receiver en/of settings. Dàn weet je het tenminste. Het komt er dus op neer om vermoedelijke oorzaken uit te schakelen. Ga je niet zó te werk kun je hier nog uren en dagen posten in de zin van "zou het dit of zou het dat kunnen zijn"... Gerdy
Gast Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 mee eens. moet alleen iemand in de buurt vinden voor uitwisseling van e.e.a.
Bigfoot Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Dan zou ik hier ff vermelden waar je dan wel niet woont. +antwoord geven op de hier gestelde vragen (frequentieband)
opzolder Geplaatst: 2 juli 2004 Geplaatst: 2 juli 2004 Een manier om uit te vinden of het een technische storing is of toch die boom is de volgende: - draai je LNB een kwart slag; - zoek dezelfde transponders maar nu als verticaal gepolariseerd; - als je nu nog steeds problemen hebt op de hot bird is het vermoedelijk de boom; anders mankeert er iets aan je installatie (dat kan dan nog steeds van alles zijn). Groeten van de zolder. Groeten van de zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen