Ga naar inhoud


[Nokia] combinatie betacam, ned. kaart en DVB 2000


Gast

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen?<BR>Ik wil graag een nederlandse ACS 1.2 kaart met een betacam laten werken maar dit lukt niet. Hij doet het wel met een duitse kaart, terwijl de nederlandse kaart wel draait met een nederlandse CAM.<BR>Ik heb versie 1.81.19 van dvb2000. Moet ik misschien een andere versie inladen? <BR>En zo ja wie heeft deze versie?<BR>Of moet ik het anders oplossen?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat wat je zecht kan niet omdat je geen ALLcam hebt.<BR>je kunt de cam latten ombouwen als je het wil<BR>of zet de nl zenders bij de duitse kaart op dan wil det wel.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Hotbird,<P>Zowel de pr**world en c+ werken met duitse en nederlandse kaart en met duitse en ned. CAM. DVB2000 schakelt de land herkenning uit en daarom gedraagt de CAM zich als een ALLcam. Het gaat hier volgens mij meer om een initialisatiekwestie van DVB 2000. Ik heb namelijk bij een vriend geziek dat een betacam wel degelijk met een nederlandse kaart kan werken. Dus als je nog andere ideën hebt. Deze zijn welkom<P>Groetjes Thieu<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is er meer nodig dan de landherkenning negeren zoals DVB200o doet. Een duitse cam werkt met een c-kaart, terwijl een nederlandse cam met een o-kaart werkt. Er bestaan blokkers die het mogelijk maken om met een duitse cam en een o-kaart te werken. Er is echter nog een alternatief, maar die houdt enig risico in. Dat is dat je de kaart 'killt' en vervolgens weer reanimeert en met de duitse gegevens laadt. Cardwizard is hierbij je hulpmiddel en de bijbehorende icard files zijn op het web te vinden. Het is me we gelukt om een o-kaart om te zetten naar een c-kaart. Andersom met, zover ik weet, de goede gegevens is me niet gelukt. Succes!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening blijft bouw een cam om naar allcam en je kunt er elke kaart in doen wat je wil.<BR>en kost ongeveer fl 50,=<BR>voordat je kaart helemaal defect is.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals 'satori' al aangaf is dat verhaal van 'thieu' dikke onzin tongue.gif<P>Goedkoopste is om je nederlandse (0-cam) kaart om te bouwen tot een duitse kaart. Dat doe je door hem eerst te 'nullen' en daarna tot duitse (c-cam) kaart te repairen. Lastigste deel is het nullen (bij mij in ieder geval...... )<P>Wanneer je nl-kaart je officieel geregistreerde kaart is, is het verstandig om eerst van je kaart ergens te noteren wat prov.id, hexserial en masterkey zijn. In theorie zou je dan nog terug kunnen wink.gif . <P>Rommelen met je geregistreede kaart blijft eigen risico en is, wanneer je meer vertrouwen in C+ hebt dan in je eigen kunnen, dan ook af te raden<p>[This message has been edited by Bart (edited 10 October 2000).]

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de cam (waar???) werkelijk voor 50,- kunt laten ombouwen tot een all-cam is dat inderdaad de beste optie!<BR>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch ook van de zotte om een goed werkende kaart te mollen en om te proggen naar een duitse kaart !!!! gebruik in dat geval gewoon een pic/wafer-card of laat je cam ombouwen.<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...