Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb een humax met diseqmotor, kan van 45 oost tot 15 west alle satellieten vinden, alleen probeer de hispasat te vinden, en alles wat westelijker ligt te vinden maar helaas, wat doe ik fout ??

Geplaatst:

Wat je zegt klopt, kan alles ontvangen van 45 oost tm 15 west, ook als ik handmatig zoek kanik hem niet vinden, misschien een tip welke frequentie off zender ik er in moet zetten en dan zoeken ?

Geplaatst:

pak de lijst van pet en open die op je computer en neem dan de bovenste settings die bij Hispasat staat draai dan de schotel.

als de schotel goed staat krijg je ook beeld op je tv achter het scherm van de motor setings

Dreambox DM8000HD

AZBOX Premium +

Geplaatst:

Neem anders eens de tijd op hoelang de schotel er over doet van 1 naar 15 graden west.

Dan weet je ongeveer hoeveel seconden het is van 15 naar 30 graden west.

GR:Toon

Gr:Toon

Geplaatst:

Signaal meter van de laatse toh is een beetje vreemd vind ik persoonlijk. Zet er eens een oude firmware in ( met die blokjes als signaal meter ) en kijk dan of je uitslag hebt. Het kan best zijn dat je er over heen draait omdat die meter traag is.

DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak

Geplaatst:

Waterpas waterpas waterpas.

Staat hij niet perfect waterpas dan kan je het zoeken totdat je een ons weegt

Bijna 100% zeker weten dat de schotel niet goed staat afgeregeld.

moter op 0 graden en richten op sirius.

Hij maakt nu een valse boog.

Lees hierover de diverse postings die aanwezig zijn in dit forum.

Gebruik voor het gemak de zoekfunktie en neem als trefwoord :"waterpas"

Geplaatst:

@ Alan, schotel opnieuw super waterpas gezet, signaal op de turksat is zelfs iets beter geworden, alleen naar het westen helaas geen ontvangst, enk zelf nu dat de diseq motor geen goede draai geeft, iemand anders een oplossing?

Geplaatst:

Het kan natuurlijk zo zijn dat de motor de schotel onder/boven de sat heen draait.

Draai de motor (eerst ff streepje zetten hoe die nu staat) eens naar links of rechts en probeer het dan nog eens.

Ik zou proberen de sats op volgorde te vinden,dus eerst de sat die na 15 west komt enz.enz.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb met mijn 78cm zelfs de Nilesat, maar als ik de hispasat wil hebben moet ik hem naar 31.5 graden laten gaan.

Hetzelfde geld voor de nilesat, deze staat op 7 graden west, ik moet hem naar 7.8 gr west laten gaan.

Dus in princiepe staat mijn schotel goed (afgesteld) omdat veel mensen de nilesat niet kunnen krijgen, maar aan de andere kant staat hij toch niet goed omdat ik hem naar west verder moet laten draaien.

Het is maar een tip,

heb je wel een goede transponder op de hispasat? omdat je een andere toh op je humax hebt gezet, wat ik ervan weet is dat je dan ook een nieuwe zenderlijst moet installeren.

Succes.

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

Geplaatst:

@boes,

Ik had hier precies hetzelfde, humax 5400, sg2100 triax 78 cm. Schotel waterpas sirius en thor bikkel hard geen hispa.

Dan staat de schotel "te" goed op de sirius. Wat je kan doen is naar de hispasat draaien en de schotel handmatig op en neer en links of rechts te bewegen, je zult dan zien dat je beeld krijgt, ik moets de sg een slag (een paar mm) naar het oosten draaien op de paal en ik had beeld. Sirus etc werden wat zwakker maar mijn zwaai is nu zoals hij moet moest zijn.

groet,

Bob

Geplaatst:

Citaat:
zelf nu dat de diseq motor geen goede draai geeft, iemand anders een oplossing?

Je kunt toch op de gradenaflezing van je moter zien of hij goed gedraaid is.

De moter zou gericht op hispasat op 35 graden moeten staan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen