Ga naar inhoud

Redelijke termijn voor reparatie onder garantie ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In diverse berichten kom ik opmerkingen tegen als, eis een leenontvanger en ontbind de koop als.....

Wie weet hoe het hoort en hoe dit aan te pakken?

Mijn box is afgelopen maandag door mij naar de winkel verstuurd wegens UC0 error.

Vanmiddag was de box, ondanks afgeleverd volgens tracetrack TPG, spoorloos. Dat belooft wat........

Vind de text van Linuxman erg goed, maar wat is redelijk?

bevriezend beeld

Citaat:
Beste (naam van winkel).

Ik heb U hedenmorgen gebeld met de vraag hoe om te gaan met oplossen van de klachten met de Dreambox DM7000S die ik eind vorige maand bij U gekocht

heb.

U antwoordde daarop dat de dreambox ter reparatie zal worden opgestuurd en ik deze 2 maanden kwijt zal zijn. U zult waarschijnlijk wel begrijpen dat deze oplossing voor mij niet acceptabel is.

Ik wil U even wijzen op het volgende uit de "nieuwe wet consumentenkoop en garanties" welke per 1 mei 2003 is ingegaan:

Reparatie binnen een redelijke termijn

U mag van de verkoper verwachten

dat deze reparatie binnen een redelijke termijn gebeurd. Als dit niet gebeurd dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden of een gedeelte van de koopprijs terugvorderen.

Ik zie dan ook de volgende mogelijkheden om deze zaak op een voor mijacceptabele wijze op te lossen:

1. Ik mag de Dreambox omruilen voor een nieuwe exemplaar.

2. De Dreambox wordt gerepareerd binnen een gegarandeerde termijn van 2 weken.

3. De Dreambox wordt gerepareerd, dit duurt langer dan 2 weken, ik krijg een Dreambox "te leen" gedurende de reparatie periode.

Indien U niet met 1 van deze 3 mogelijkheden accoord gaat dan hebben we een geschil en wens ik de koopovereenkomst te ontbinden.

Ik verwacht een reaktie binnen een paar dagen, zoniet dan zal ik U een aangetekende brief sturen van gelijke strekking.

Wat mij betreft hebben we op dit moment nog geen geschil en ik hoop dan ook op een goede afwikkeling van deze zaak.

Met vriendelijke groeten.

Gtz. Martje B

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen