Ga naar inhoud


[Nokia] Betacam + pic card


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een D-box met Betacam en probeer een PIC kaart te programmeren hiervoor.<BR>Wat ik ook probeer, het beeld blijft steeds zwart. Ik heb Guppie, Beamer, Netpad, GW en nog een heleboel andere geprobeerd. Aan de kaart ligt het niet want op een Humax werkt alles prima. Ik heb een 0-cam, c-cam en h-cam file geprobeerd, altijd zwart.<BR>Ligt dit aan de Betacam? Ik heb nochtans Nederlands kanalen met een originele D-box kaartje.<P>Alle hulp is welkom.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien d-box kaart werkt heb je een c-cam. Je moet de standaard irdeto.hex gebruiken en de c-cam bin file. Wel je cam even resetten via menu of door ontvanger uit en weer aan te zetten.<P>Wanneer je nog met orginele software draait moet je de landencode waarschijnlijk ook nog op GER zetten. Hebben sommige files al.<BR>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik allemaal al geprobeerd.<BR>C-cam file, cam resetten, ontvanger uit en aan, niets helpt en ik heb DVB2000.<P>Hoe zit het met de software blocker van DVB2000 ben ik me net aan het afvragen.<BR>Zou die niet het probleem kunnen zijn?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Swiebertje,<P>Wat voor kaartje gebruik je precies?<BR>Sommige typen SMD kaartjes passen net niet in de box.<BR>Deze komen twee millimeter te kort, de pootjes van de chips komen dan tegen de sleuf van de kaartlezer aan.<BR>Daardoor raakt de kaart de kontaktjes in de lezer niet, en ziet de box de kaart niet.<P>Oplossing: peuter eens het doorzichtige frontje van je box af, en druk eventueel de kaart even aan.<BR>De box (DVB2K) roept dan: " Card changed, please wait" in een oranje balkje.<BR>De blokker maakt (in dit geval) niets uit.<BR>Guppie werkt prima.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat het probleem was zou ik opgelucht zijn. Ik ben wel een newbie, maar toch niet zo groen...<P>Nee, hij zegt effectief "Card changed, please wait" en daarna zwart.<P>Ik heb geprobeerd met een SMD uitvoering en één met de gewone chip's, zonder resultaat.<BR>Op de Humax werken beide perfekt (met andere cam files wel te verstaan) <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie je de kaart info via dvb2000 menu Cam info?<P>De software blokker is niet het probleem. Lijkt mij of hardware of programmering van je kaart.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment werken de guppie files niet echt 100% Volgens mij Date probleem tussen D+ en stream. Bij Beamer werkt op het moment alles, alleen soms eens van kanaal veranderen als mijn bij d+ zwart beeld krijgt. Beeld komt dan en blijft.<P>Ook werken De Files via Channel Id zeer goed.<BR>Nadeel is wel dat men eerst 1 welbepaalde kanaal per provider moet zetten alvorens men naar het gewenste kanaal op de zelfde provider kan gaan. Zie hiervoor de readme files van de desbetreffende files.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier ook al heel wat files aan het testen geweest maar bij vele geen cinedom en bij sommige een paar minuten cinedom en dan alleen nog maar PW zonder cinedom<BR>Op de Hotbird lopen de files hier ook niet allemaal even soepel.<P>Mocht iemand er een gevonden hebben waar alles op werkt (op een Nokia9200 met dvb2000) zou die hem dan in mijn mailbox willen droppen dan wil ik die nl. ook wel eens gaan proberen.<P>B.v.d. Kees.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaart info geeft wel iets, maar niet de info waar ik kan uit opmaken of ie wel of niet werkt.<P>Ik ga straks nog eens een poging wagen.<BR>Welke files genieten de voorkeur? <BR>Guppie, Beamer?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...