Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na het installeren via dcc van de nieuwe ronaldd en een zenderlijst heeft mijn box nog een paar minuten gewerkt.

(flash erase gedaan!)

het enige wat ik daarna nog heb gedaan is een andere cam testen via blauwe knop.

Na een herstart (uit knop van AB enige seconden inhouden en dan via het dan opkomende menu nieuwstart gedaan) komt nog het logo in mijn amber display , daarna op tv de ronaldd logo en dan NIETS MEER?? zelfs een flash erase gaat niet!

Enige hulp is welkom

Dagger38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Geplaatst:

Haal de stekker eruit en laat hem zo even staan. Dan proberen te herstarten met weer een flash erase.

Als dit niet werkt dan de image opnieuw flashen maar dit keer serieel met Dreamup. Hoe je dat doet is hier al duizend keer besproken dus de procedure kan je gemakkelijk vinden middels de zoekfunctie. Als dat niet gaat eerst een erase.img flashen met Dreamup en dan opnieuw Ronaldd. Om te testen kan je het ook eerst een orginele image proberen.

In ieder gaval, zolang het logo nog verschijnt is er niets aan de hand.

Success!

M7 SAT801 met TVV abo

Geplaatst:

dreambox lam na image flashen...< klinkt beter

ik heb er al drie van die nieuwe 1.08 op gezet en alle drie met genoeg problemen om een boek te schrijven..

ik denk dat je vergeet dat de grote wijzigingen die in 1.08 zitten en incompatibel zijn met oudere 1.07 stuff en anders moet flashen dan je gewoon bent...

ik heb er nu drie gedaan en alleen de nulmodem met een erase image en dan het 1.08 image erop werkt naar tevredenheid..

voornamelijk usb en of hdd met addon's erop of komplete mappen voor multiboot vreet het 1.08 image niet..

en wat ook weer altijd opvalt is dat die images weer een dhcp instelling hebben die latent aanwezig blijft tot hij handmatig gewijzigd wordt, dat stoort bij de boot altijd.

cheers

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

Na een herstart (uit knop van AB enige seconden inhouden en dan via het dan opkomende menu nieuwstart gedaan) komt nog het logo in mijn amber display , daarna op tv de ronaldd logo en dan NIETS MEER?? zelfs een flash erase gaat niet!

* dreambox zowel via UTP kabel als via seriële nulmodem kabel aansluiten

* dreamup v2.14b starten

* erase.img erin laden

* firmware (bijv. Ronaldd) erin laden

* flash erase

* instellingen weer goed zetten

* TV kijken

merDe

deze ruimte is te huur

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen