marco24 Geplaatst: 4 juli 2004 Geplaatst: 4 juli 2004 sinds net dus kan ik geen verbinding meer krijgen met internet ik ben in het bezit van een topcom modem router en die doet t wel goed denk ik. ik zit nu namelijk op de andere pc en die doet t wel bij netwerktoepassingen staat wel dat mijn netwerkkaart gewoon verbonden is met de router ook met een modem inbellen bied geen uitkomst, de verbinding komt wel tot stand maar explorer detecteerd niets ook heb ik geen firewall draaien (alleen wel in de router dus) mijn systeem: windows 200 pro sp4 mcafee enterprice 7.1 adaware 6 vr gr marco
marco24 Geplaatst: 4 juli 2004 Auteur Geplaatst: 4 juli 2004 na wat rommelen en prutsen verschijnt nu de volgende melding bij het opstarten: could not initialize communication profile tcp/ip could not open tcp/ip socket. winsock returned error code 10091
Gast Geplaatst: 4 juli 2004 Geplaatst: 4 juli 2004 Hier vind je de verschillende winsock error codes terug. Controleer zeker je netwerkkaart en TCP/IP -protocol.
marco24 Geplaatst: 4 juli 2004 Auteur Geplaatst: 4 juli 2004 ja het lampje van de netwerkkaart brand gewoon en bij netwerkinstellingen is de status van de netwerkkaart gewoon een 100 mbit verbinding alleen er komt geen data door welke verbinding dan ook , zelfs dus niet een annaloge modemverbinding ik kan wel pingen naar de router maar dan houd het echt op
Gast Geplaatst: 4 juli 2004 Geplaatst: 4 juli 2004 Schakel de router ééns uit (netstroom uit). Plug je internetkaart komende v/d pc ééns in op een andere poort aan de router...schakel terug de netstroom in en probeer opnieuw !
marco24 Geplaatst: 5 juli 2004 Auteur Geplaatst: 5 juli 2004 ik heb he nu nog anders geprobeerd mijn netwerkkabel afgekoppeld , pc opnieuw opgestart en vervolgens geprobeerd om met de annaloge modem in te bellen ik start explorer op en het scherm van de inbelverbinding springt al voor mijn neus , klik vervolgens op verbinden en de verbinding komt tot stand maar niet kunnen internetten dus de pagina word gewoon niet gevonden net als met de breedbandverbinding via de netwerkkaart dus nu nog wat vreemds: ik heb 2 pc's op de router staan (en 2 bij de buren) en ik had de 2 pc's van mij altijd in een eigen werkgroep en er een netwerk van gemaakt bij de instellingen van ip en dns stond alles op automatich en werkte altijd goed dit was voor dat de problemen begonnen toen de problemen begonnen had de betreffende pc ineens een heel verkeerd ip (gezien in ipconfig) en werkte de netwerkverbinding tussen bijde pc's niet meer dus heb ik m op het juiste ip weer ingesteld 192.168.1.8 nu heb ik wel weer verbinding met de andere pc maar nog steeds niet met het internet
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Controleer ff je settings van de IExplorer: Staat deze als default? Zet ook eens de standaardinstellingen terug onder IE .
Edd Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 En als je ip en dns er handmachtig in zet bij lan, wat doet ie dan.
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Vreselijk om dit uit te zoeken wat ik het eerste probeer in zo'n geval ik windows systeem herstellen uitvoeren 9 van de 10 keer werkt het weer. anders je dns instellingen eens overnemen van de andere pc waar het wel op werkt
marco24 Geplaatst: 5 juli 2004 Auteur Geplaatst: 5 juli 2004 heb ik geprobeerd de dns en ip handmatig maar .... nope ik heb nu maar besloten opnieuw te installeren ik wilde toch al wel naar windows xp dus ja dit was dan wel de gelegenheid al komt het wel erg ongelegen iedereen alvast bedankt voor het meedenken misschien hoor ik de oplossing nog (kan interesant wezen) en anders maar niet ik heb nu xp en die doet t prima met vr gr marco
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen