Gast AlanS Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Citaat: ik kijk al een paar jaar met die wavefrontier maar wordt er nu toch echt wel gek van dat hij eigenlijk net wel/net niet goed staat. Dat snap ik dus niet. De wavefrontier is zo een simpel te installeren schotel. En ik zal mezelf herhalen, het is veel makkelijker dan een schotel met moter want dat luistert op diverse vlakken erg nauw. Als je Wavefrontier het net niet goed doet dan vraag ik me af of je skew wel goed staat.
el bobo Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 @alans ik denk dat ik me daar dan eerst weer mee bezig moet houden. ik ga weer even vanaf 0 beginnen. er zit gewoon iets niet lekker bij dat ding zou je zeggen. greetzz
Lambik61 Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Ik vraag mij af of de WF bezitters zich wel eens afvragen: wanneer de dakdekker voor de deur staat om een nieuwe laag op het dak te branden. 07:00 's-morgens: Goeiemogge, Karelse Dakdekkers. Kunt u FF u schoteltje weghalen. We kunnen hem ook ff tijdelijk opzijschuiven hoor. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Smile Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Origineel bericht van: El_Bandito Dat LCD schermpje, wat op de db500 staat, fungeert dat als TV ? Is zoiets nog te koop voor een redelijke prijs ? Aansluiting via tulp stekkers ? Ja, inderdaad. Het LCD schermpje fungeert als tv. Ik heb het via een veilingsite gekocht met de bedoeling het te gebruiken voor het uitrichten van schotel/lnb's. Ik was het gesleep met een ouderwetse tv zat. Het schermje is met tulp stekkers aan te sluiten. Dergelijke schermpjes worden in auto's gebruikt (dvd voor de kinderen). Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Smile Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Origineel bericht van: Lambik61 Ik vraag mij af of de WF bezitters zich wel eens afvragen: wanneer de dakdekker voor de deur staat om een nieuwe laag op het dak te branden. Alleen mensen met een huurwoning en slechte communicatie tussen verhuurder en huurder hebben dit risico. Mijn (eigen) dak is enkele jaren geleden reeds voorzien van een nieuw laagje bituum. Het dak zal dus voor mij geen probleem zijn. Maar wat haal je een hoop werk op je hals als je gaat verhuizen. Er staan ondertussen 3 schotels op mijn dak en 24 grindtegels van 40 x 60 cm. Al die uurtjes van uitrichten en fijnafstellen. Je kan gewoon weer overnieuw beginnen. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Smile Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Origineel bericht van: el bobo ik kijk al een paar jaar met die wavefrontier maar wordt er nu toch echt wel gek van dat hij eigenlijk net wel/net niet goed staat. ik moet eigenlijk wéér het schuurdak op om het zover te krijgen maar ben bang dat ik eerdaags dat ding een schop geef....grrrrr. Ik kan je frustratie goed voorstellen. Ik deel de mening van AlenS niet dat het uitrichten van een WF eenvoudiger is dan een schotel met rotor. De laatste keer dat ik een schotel met rotor had geplaatst was ik met een uurtje klaar. In de WF heb ik al veel uren zitten. Iemand al eens een WF op een rotor geplaatst? Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juli 2008 Moderator Geplaatst: 30 juli 2008 Ik heb nog nooit een schotel op een rotor geplaatst, laat staan een Wave op een rotor. Ik heb wel een keer in mijn leven een wavefrontier geplaatst. Na mij terdege in te hebben gelezen, ook in dit topic, was het afregelen werkelijk een fluitje van een cent. Je kan echter, wanneer je niet oppast, sommige componenten verkeerd om plaatsen, en dan werkt het ploteseling niet meer optimaal. De installatie beschrijving is daarin niet altijd even duidelijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Henksat Geplaatst: 31 juli 2008 Geplaatst: 31 juli 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Een schotel neerzette en afstelle op gevoel kan alleen ik Oeppps...mij vergeten..? Ik vindt het ook een fluitje van een cent. Het is idd simpeler dan een rotor, maar dan moet je wel "het gevoel" hebben hoe e.e.a. werkt natuurlijk. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
el bobo Geplaatst: 31 juli 2008 Geplaatst: 31 juli 2008 in ieder geval kan iedereen die domme opmerking simpeler dan een rotor terug nemen,wie dat denkt is wat mis mee en dat meen ik serieus... ik zal zeker wat fout doen met die t90,maar wat het is ben ik nu nog niet achter. ik dacht dat hij goed was en nu heeft hij qua uitslag de helft nog op de astra. mischien de wind de skew of draai veranderd...... ik ga vandaag weer alles afstellen iig.
Moderator ceesv Geplaatst: 31 juli 2008 Moderator Geplaatst: 31 juli 2008 El bobo, open anders eens een nieuw topic, en post daarin eens wat foto's. Misschien valt ons wat op wat mogelijk verkeerd zit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast AlanS Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Citaat: in ieder geval kan iedereen die domme opmerking simpeler dan een rotor terug nemen,wie dat denkt is wat mis mee en dat meen ik serieus... Beste, ik heb een stuk of 12 schotels met roter geinstalleerd en 2 wavefrontiers. De rotor schotels was ik beduidend langer mee bezig dan de wavefrontier. Vraag het Digipaps het was namelijk zijn wavefrontier die ik geinstalleerd heb en dat was zo gepiept. Het is prachtig weer de laatste tijd dus een mooie tijd om nog een keer een poging te wagen. Neem apparatuur mee naast de wavefrontier en stel de schotel af met de ontvanger rechtstreeks aangesloten op de lnb's. Het is dan makkelijk om zo een schuif-f-connector te gebruiken. Als je dan overal goed signaal hebt en achteraf in huis niet meer dan moet je het probleem gaan zoeken in switches of bedrading.
El_Bandito Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Origineel bericht van: Smile Ja, inderdaad. Het LCD schermpje fungeert als tv. Ik heb het via een veilingsite gekocht met de bedoeling het te gebruiken voor het uitrichten van schotel/lnb's. Ik was het gesleep met een ouderwetse tv zat. Het schermje is met tulp stekkers aan te sluiten. Dergelijke schermpjes worden in auto's gebruikt (dvd voor de kinderen). Kun je mij eens het merk en type doorgeven ? Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Gast AAley Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Veel kans dat je zo'n schermpje in een sjoeningshop vind
Henksat Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Origineel bericht van: AAley Veel kans dat je zo'n schermpje in een sjoeningshop vind En dat is Belgisch voor???? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
John van Dreumel Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Is dat niet zo'n winkel waar je apparatuur met beschadigde dozen kunt kopen. Een winkel waar je apparatuur met lichte (brand)schade kunt kopen. Maar mijn vloams is ook niet meer wat het was. Mijn russisch ook niet trouwens. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen