Rakker71 Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Hallo, Ik gebruik sinds gisteren de nieuwste Ronaldd image maar waarschijnlijk was er iets misgegaan want ik kon geen addons installeren via de afstandsbediening, daarom nogmaals nieuwe image erop gezet en flash erase gedaan maar kan nu geen netwerkverbinding meer maken. Ik heb de instellingen allemaal correct ingevoerd (want de eerste keer deed ie het wel). Kan iemand mij een tip geven hoe dit probleem op te lossen is? Alvast bedankt, Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Yamaha-R6 Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 probeer is te pingen naar je DB. Dan weet je of hij een netwerkverbinding heeft.
Rakker71 Geplaatst: 5 juli 2004 Auteur Geplaatst: 5 juli 2004 Nee pingen lukt ook niet, en ook op een andere netwerkkabel geprobeerd, geen verbinding, keyupdate en install software proberen te doen (vanaf de afstandsbediening), allemaal geen resultaat! Vervolgens een erase image erin gezet en daarna opnieuw de laatste Ronaldd, maar het probleem blijft, zou de netwerkkaart van de DB stuk zijn? Gr. Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Zie je wel de lampjes in de DB (even door de koelsleuven kijken) branden als de netwerkkabel erin zit en de DB standby of aan is? En aan de andere kant (router / pc) zit ook waarschijnlijk een lampje op de netwerkaansluiting: gaat die branden als je de kabel erin stopt en de DB aanzet?
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 even inloggen op de box en "ifconfig" intypen, wat krijg je dan? Tevens even een "netstat -rn", wat geeft dat? Groetjes, Ronald
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Kan je inloggen zonder netwerkverbinding dan? Misschien dat je serieel iets kan bereiken (heb ik geen verstand van).
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Citaat: Kan je inloggen zonder netwerkverbinding dan? Lijkt mij niet....... Citaat: Misschien dat je serieel iets kan bereiken (heb ik geen verstand van). De box start toch gewoon op, dus waarom serieel benaderen?
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Om iets a la ifconfig te kunnen uitlezen / netwerkinstelling vanuit de DB te kunnen bekijken.
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 En als je de Dream insteld op DHCP ? Dat wil zeggen, als je netwerkje een DHCP server heeft natuurlijk. Ik ben namelijk bang dat je toch de verkeerde gegevens hebt ingevuld.
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Citaat: Kan je inloggen zonder netwerkverbinding dan? Ehhh nee dus, haha sorry dom van me, even niet aan gedacht Groetjes, Ronald
Rakker71 Geplaatst: 5 juli 2004 Auteur Geplaatst: 5 juli 2004 Ik zal het straks allemaal eens nakijken als ik weer thuis ben (zit nu op mijn werk). Wel allemaal alvast bedankt voor jullie hulp. Als ik het via DHCP wil proberen, moet ik dan ook de instellingen in de router veranderen? Groet, Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Gast Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Citaat: Als ik het via DHCP wil proberen, moet ik dan ook de instellingen in de router veranderen? De meeste routers hebben dat default al aan staan. Hoe krijgen je pc's hun IP configuratie ?
Yamaha-R6 Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 Begin bij de basis - wissel de kabel is uit met een werkende - kijk of de leds branden (zoals hierboven vermeld) - Bovenstaande gedaan en nog geen resultaat, dan moet het aan de instellingen liggen. Heb je het vinkje bij 'enable network' wel aangezet?
Bonanza Geplaatst: 5 juli 2004 Geplaatst: 5 juli 2004 He Rakker, de laatste Rudream en je bent van de problemen af. Groetjes
Rakker71 Geplaatst: 6 juli 2004 Auteur Geplaatst: 6 juli 2004 Hallo allemaal, Het probleem is opgelost. Ik heb de instellingen in de router opnieuw ingesteld. De IP-range was niet goed ingesteld. Ontzettend bedankt voor jullie reactie. Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen