Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

normaal kijk ik op dit forum aleen naar de satteliet onderwerpen, ik ben met de pc namelijk niet echt handig.

Ik zit met het volgende probleem:

Ik draai op mijn vaste pc windows XP en heb deze aangesloten op een ADSL multi pc modem.

tot zoveer alles okay.

Ik ben echter sinds kort ook in het bezit van een Canyon wireles router. deze wil ik aansluiten (op de multi pc modem) zodat ik mijn labtob met ingebouwde (ehternet, wifi?) kaart draadloos kan gebruiken.

kan iemand mij advies geven hoe e.e.a. an te sluiten en te configureren?

alvast bedankt,

Jeroen

Geplaatst:

Het grootste probleem dat je hebt is dat je 2 routers hebt... Namelijk in je multi pc modem en in je wireless router.

Bij geen van beiden kun je de router echt uitschakelen, maar misschien heeft je wireless router de optie op als gateway of router te draaien??

Je moet dan voor router kiezen volgens mij, want dan wordt de netwerkinformatie 'gedeelt' met de multipc modem.(waarschijnlijk speedtouch 510??)

Zorg ervoor dat je in je multi pc adsl modem kiest voor een andere netwerk(onder dhcp settings) dan voor in je wireless router(bv 192.1.1.0 voor adsl modem en 192.1.2.0 voor wireless router)

Het is trouwens het beste om zoveel mogelijk pc's achter in de wireless router te pluggen.(er loopt dus eigenlijk alleen 1 kabel van de adsl-modem naar de "wan" ingang van je wireless router en verder blijft de multi pc modem leeg)

Volgens mij zou dat de truc dan verder moeten doen... Heb het zelf alleen nooit kunnen testen, maar laat even weten als het werkt. Moet namelijk bij kennissen ook een vergelijkbare opstelling bouwen.

Als je trouwens poorten wil "publiceren" naar het internet(napt instellingen) moet je dit doen in je adsl modem.

Geplaatst:

Het is trouwens dat je al een wireless router hebt, maar een accesspoint was een betere oplossing geweest.

(vreemd genoeg zijn deze alleen duurder dan complete wireless routers)

Geplaatst:

In de config v/d wireless router forwarding maken naar ip en dns v/d multi modem, en moet dan werken.

Wireless router wordt dan idd gateway van het geheel.

Geplaatst:

@ maze

@ Edd

Alvast bedankt voor jullie hulp, ik ben momenteel op mijn werk maar ik ga vanavond het e.e.a. proberen.

ik hou jullie uiteraard even op de hoogte!

Groeten,

Jeroen

Geplaatst:

Iets in de config als advanced routing en vul de settings in van multimodem ip, subnet, gateway, deze info pick je zo op via modem of lan properties.

Dhcp in 510 op auto zetten schakelt zichzelf uit, of helemaal uit.

Destination IP Address:*************

Subnet Mask:************

Gateway:**************

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen