Ga naar inhoud


[Nokia] strepen in text


Gast

Aanbevolen berichten

Bij uploaden van nieuwe fonts voor teletext krijg ik rare strepen door het teletextbeeld. De strepen zitten niet in het originele font, maar dat vind ik onleesbaar.<P>Het gekke is dat dit effect alleen optreedt bij de latere versies van DVB2000. Bij eerdere versies (1749 etc) gaat het wel goed.<BR>Weet iemand raad?<P>Mvrgt Digidirk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad,<P>Ik vind 1749cam nog steeds de beste, meest stabiele en ook mooiste versie (inclusief blokkendoos),<P>Maar het moet toch mogelijk zijn om ook in nieuwereversies probleemloos txt-fonts te uploaden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Digidirk:<BR><B>Inderdaad,<P>Ik vind 1749cam nog steeds de beste, meest stabiele en ook mooiste versie (inclusief blokkendoos),<P>Maar het moet toch mogelijk zijn om ook in nieuwereversies probleemloos txt-fonts te uploaden??</B></font><HR></BLOCKQUOTE><BR>Hi,<BR>Ik heb ook eens met die editor aan het spelen geweest en heel mijn MM in de soep,moest hem met een bdm laten wissen en terug inladen.Ik ken nog iemand die hetzelfde heeft meegemaakt.Die strepen heb ik ook gezien,weet er iemand waarom deze editor settings van je MM veranderd zonder dat je er om vraagt?Het is me een raadsel,natuurlijk hebben ze tothiertoe nog altijd geen nieuwe uitgebracht.Ik werk met dvb 2000 1816 op Nokia 9200.<BR>Thnx<BR>p.s.deze versie heeft wel de audio bug.<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet zo heel moeilijk.<BR>Bij de meer recente versies is meer geheugen vrijgemaakt voor de programmagegevens.<BR>Dat geheugen moet wel ergens vandaan komen.<BR>Als je nu met een tool die bedoeld is voor de oudere versies in de nieuwe gaat schrijven, dan krijg je fouten.<BR>Dit omdat de tool rechtstreeks naar een geheugenplaats in de box schrijft waar hij "weet" dat de font staat.<BR>Dat is dus bij de nieuwere soft veranderd.<BR>Daarom werkt het met de oudere versies dus wel en met de nieuwere niet.<BR>Hetzelfde geldt voor de overige settings.<BR>De remedie: zoek naar een editor/tool die zo recent mogelijk is.<BR>Als je via de SCSI bus werkt, dan is VGrabber wel leuk, maar ik weet niet of dat met de fonts goed gaat omdat ik dat nooit geprobeerd heb.<BR>De programmeur is ene Dr. Overflow, dus misshien dat dat wat zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...