Ga naar inhoud


[Nokia] Disecq DVB2000


Gast

Aanbevolen berichten

Hoe werkt de Disecq instelling bij DVB2000?<P>Ik heb sinds kort tweede schotel naast m'n draaibare, wordt geschakeld met twee-weg-disecq-schakelaar. Bij Humax doet íe 't prima, maar wat ik ook probeer in Disecq-menu van DVB2000, ik krijg de switch niet aan de praat, wie weet raad?<P>Mvrgt Digidirk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schakelen tussen draaibare (die wordt aangstuurd met losse positioner) en vaste schotel. Heb daarvoor een twee-weg (simpletone) disecq-switch aangeschaft. Maar Nokia met dvb2000 blijft hangen op LNB1 (A), ik krijg 'm met geen mogelijkheid naar LNB 2 (B).<P>mvrgt Digidirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, alles geprobeerd, inclusief channelmode<P>Wat ik alleen niet snap is hoe je aangeeft in de channellist op welke satelliet een bepaald kanaal thuishoort. Kan dat ook achteraf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de kanalenlijst wordt niet aangegeven op welke diseqc uitgang een zender zit. Dit kun je alleen in het groene menu (tuner) zien of in het rode menu diseqc. Je kunt wel met de channel editor of handmatig een teken erbij zetten dat je weet dat ie op een andere uitgang zit, of groepen van verschillende satellieten maken. Wat je diseqc betreft zul je toch nog eens de menus moeten nalopen en kijken of alles goed is ingesteld ook ieder kanaal diseqc instellen. Soft opnieuw laden kan ook een mogelijkheid zijn, of je apparaat zelf functioneert niet naar behoren. Hier nog wat dingen om na te kijken: In groene menu 8/7 alle LNBs uitzetten. LNB menu 8/1 9750, 10600, 11700(universal LNB). Menu 8/2/1 diseqc 1...4 alle anderen 14/18V polar. Rode Diseqc menu: 0=low, 1=low, 2lnb die van toepassing is, 3=channel mode, 6=10(adres moet op je switch staan), 7=22khz, 9=off (afhankelijk van tone). Heb je al eens de kabels verwisselt om te kijken of die het doet (wel ff op een kanaal lnb nr veranderen) Is een beetje moeilijk om over het internet alle opties te bekijken. Ieder geval suc6.<P>D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabels verwisseld, tig Disecqadressen ingevoerd, resultaat: noppes. Als ik op test druk valt beeld even weg om vervolgens weer op LNB1 te springen.<P>Vanavond even op de switch gekeken. Gaat om een Disecq 21 switch 1.0 (twee inputs/en output Disecq 1.0 switch)<P>Op de hummie, die aan dezelfde installatie hangt doet íe het wel prima...<P>Heb in de Dbox DVB2000 (1749cam)<P>Digidirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik het weet werkt direct schakelen bij de mm niet, ik doe het met mijn mm het volgende:<BR>Settings lijst via dit forum downloaden en Astra op 1 en b.v.b. Hotbird op 2 setten.<BR>Probeer dit maar dan lukt het wel.<BR>Suc6<BR>

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet verder geen oplossingen meer. Heb zelf zo'n beetje alles na zitten kijken wat er allemaal niet goed kan zitten. Zou toch nog een keer de soft opnieuw proberen te laden. Probeer het eens met de laatste veries (1.82.6). Of probeer eens een reset (stekker er uit, 3 knoppen op voor paneel ingedrukt houden, stekker er weer in) Verder weet ik ook dat de 9600 geen hardware ondersteuning heeft voor de 2.0 switches. Of dat voor de D-box ook het geval is weet ik niet. Als je er achter komt wat het nu wel was lijkt me wel interessant om te weten. Suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...