satoro Geplaatst: 6 juli 2004 Geplaatst: 6 juli 2004 Dit onderwerp is zeker niet nieuw hier in dit forum, maar ik kom er niet uit m.b.t. het afstestellen van de moteck sg-2100. Heb veel gelezen hier op dit forum hoe het zou moeten, maar helaas zijn er tegenstrijdigheden hoe e.e.a af te stellen te bespeuren. Moet ik nou de schotel, met daarop al de motor gemonteerd te hebben en alles perfect in lijn t.o.v. de schotel, op o graden zuid afstellen en dan met de motor naar 5 gr sirius draaien en opslaan in mijn xtreme? of gelijk afstellen op sirius?, dus 5 gr oost en dan opslaan. Heb het laatste geprobeerd met als resultaat een perfect ontvangst op sirius, zo`n 90 % kwaliteit alleen dan kan ik niet alle satellieten meer vinden en reageert de schotel/motor niet op de door mij in de xtremene opgeslagen instellingen. Wie o wie kan mij wat meer licht in de duisternis geven. thanks.
Gast Geplaatst: 6 juli 2004 Geplaatst: 6 juli 2004 In principe eerst de motor op "0"en dan op sirius uitrichten maar het hangt er ook een beetje vanaf waar je woont in nederland.Als je zelf op 5oost woont en je stuurt de motor naar sirius(5 oost) na je coördinaten in je usalmenu ingevuld te hebben dan zal de motor ook niet van positie veranderen en dan kun je dus ook daarna uitrichten. Feitelijk kan je als je coördinaten in het usalmenu hebt ingevoerd op elke satelliet uitrichten.M.a.w.als je de schotel bijvoorbeeld naar astra laat draaien en dan gaat uitrichten op de astra en vervolgens vastzet dan moet ie in principe ook goed staan voor de andere satellieten.Ik moet hier wel bij vermelden dat je de lattitude op de motor en de hoek van de schotel wel van tevoren dan moet instellen het gaat hierbij dan alleen nog maar om het verdraaien om de paal.Als ik stab bijvoorbeeld een email stuur dan krijg ik netjes een email terug met de gegevens wat betreft de instelling van de lattitude en de instelling van de schotel en dan is het voor de rest echt piece of cake.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen