Ga naar inhoud


[Nokia] dvb 2000 v1.77.4


Ibby

Aanbevolen berichten

ik heb gelezen dat je nieuwe 2000 software kan updaten met een serial kabel .<BR>mijn software in mijn nokia 9500 is de v1.77.4 of ik de goede bootloader heb weet ik niet.<BR>krijg de melding bootblock protect.<BR>moet ik voor de nieuwe software naar de winkel of kan ik dat met de serial kabel doen.<BR>dezelfde als die ik voor mijn kanaal settings gebruik.<BR>ik heb geen bmd interface in mijn bezit vandaar dat ik dat nog nooit zelf heb gedaan.<BR>ik wil eventueel de 1.81.9 er op zetten omdat hier nog een blokker functie in zit.<BR>graag goede info omdat ik vanavond nog wel beeld wil houden.<BR>alvast bedankt.<BR>Ibby<p>[This message has been edited by Ibby (edited 28-01-2001).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


je moet een nulmodem kabel gebruiken.en je kan zien wat voor bootlader er in zit door de stekker van het licht net er even uit te halen en dan er weer in doen dan zie je vanzelf op het display de bootlader is wel snel maar je kunt het zien als het de b2oons<BR>is kun je de sofware er met de nulmodem kabel er gewoon inzetten.als er nog de orginele sofware van c+ in zit moet hij open<BR>en de bootlader vervangen met een bdm interface. maar dan moet je wel weten wat je doet anderst kun je de bootlader er beter in laten zetten door iemand die daar ervaring mee heeft<BR>gr gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo gert<BR>heb het nagekeken inde display staat b2.10uns.<BR>als dit goed is en ik kan de serial kabel gebruiken kan jij mij dan vertellen met welk programma ik dat moet doen met een kleine beschrijving.<BR>ik heb hier het programma dvbeditserial kan ik dit gebruiken zo ja wat is de werkwijze .<BR>Ibby

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is niet het goede progamma je moet het progamma serial download gebruiken en je moet een nulmodem kabel gebruiken en geen serieele kabel. je kan het progamaatje bij nokia downloaden of ergens anderst op het board het progamma starten en volg de aanwijzingen op. je hebt geen email adress <BR>anderst had je het progamma al gehad.<BR>ik hoor wel.<BR>gr gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste gert<BR>de nieuwe software dvb 2000 te laden is mij gelukt met de nokia download server bedankt voor je reacties.<BR>ik heb gelezen dat de laatste versie 1.81.5 nog een blokker functie heeft en de latere versies niet meer.<BR>ik heb dat getest met de versie 1.81.9 en bij 8-3 is er geen sctfuntie meer.<BR>nu is mijn vraag is er een latere versie dvb 2000 met de blokker functie en zonder bugs.<BR>Ibby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope , in de huidige versie's van DVB2000 zit geen blokker meer , en zal er ook niet meer inkomen.<P>Lees de history.txt maar eens door , dan kom je het vanzelf tegen.<P>Ook kun je daarin vinden dat de laatste versie met blokker versie 1.81.6 is.<BR>Alle versie's daarna hebben dus geen blokker meer.<BR>Op zich is dit een goede versie , alleen zit er nog een audiobug in die je misschien niet eens zult opmerken daar dit verschijnsel bij mij (bijna)nooit optreedt.<P>Ook valt het mij op dat je eigenlijk niet bij de bron van deze software bent wezen kijken , daar staan namelijk enorm veel utils voor de dvb2000 , dus ook de software om je mm9200 te updaten. DVB-edit.<BR>Met die soft is het tevens mogelijk om je zaplijsten te editten en naar je ontvanger te sturen zodat je de batterijen van je afstandsbediening spaart smile.gif<P>kijk maar eens rond bij : <A HREF="http://www.dominance.de" TARGET=_blank>www.dominance.de</A> daar staat echt van alles.<P>Ik heb intussen gelezen dat het je gelukt is om de nieuwe soft erin te zetten , even voor de duidelijkheid , je hoeft de bootloader maar eenmaal in je ontvanger te zetten , nadien is je rs232/scci poort vrijgeschakeld zodat je met bijv. dvb-edit de rest kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt tech voor je reply zoals je kunt lezen heb ik de history.txt wel gelezen en heb besloten de versie 1.81.5 te laden .<BR>mijn vraag was eigenlijk of er een latere software van sandra was ik heb daar over gelezen en die blijkt wel de blokkerfunctie door te zetten in de volgende versies?<BR>met de kanaal settings invoeren ben ik al jaren bekend.<BR>het gekke is dat ik mijn laatste versie 1.77.4 in de winkel had laten doen en het al die jaren zo had gelaten en het nu eindelijk zelf wou proberen.<BR>gr Ibby<BR><p>[This message has been edited by Ibby (edited 30-01-2001).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even een sandra versie erin gehad , maar die heeft voor de 9600 helmaal geen voordelen mad.gif" border="0, daar ik met een ci werk heb ik niets aan al die blokker functies,die werken alleen als je een embedded irdeto ontvanger hebt , zoals de 9200/9500. <BR>Ik hou het bi de veries van de meester himself , in plaats van de patches van sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...