Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Nokia 9500


Gast

Aanbevolen berichten


shocked.gif" border="0 Tenzij je van veel solderen houdt en de zaak lekker onstabiel wilt maken is er wel een optie laugh.gif" border="0 , het is nl. wel mogelijk om de 9500 om te bouwen naar een ci ontvanger smile.gif" border="0 maar je hebt de gal nodig die in de 9600 zit , en er moeten behoorlijk wat verbindingen gemaakt worden. mad.gif" border="0
Link naar reactie
Delen op andere sites

tjonge tech toch,<P>Heb je zeker nooit zelf geprobeerd, Heb inmiddels 1 MM9500 compleet verknald en eentje boekte wel wat resultaat, maar het is niet de moeite waard. Vond de ombouw set op kermit2000, maar dit is mijn ervaring....<BR>bespaar je de moeite het loont zich absoluut niet. En het aantal solderingen van mee, maar het heeft hoge risico's<P>groeten<BR>BAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,<P>Toch ben ik benieuwd in wat voor opzicht het ombouwen dan af te raden is. Is de ombouw toch niet 100% zoals de Nokia9600 is? Wordt hij hierdoor instabiel? Werkt het decoderen niet goed?<P>Het solderen lijkt mij namelijk geen probleem, hoe klein dit dan ook is.<P>En waar is de info te lezen over de ombouw te lezen en een geprogrameerde PAL te krijgen?<P>Boo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge jonge , lees nu eens wat ik geschreven heb , wat heb ik nu anders gezegd dan wat jij hier nu neerzet , qua inhoud is het dus hetzelfde ,hij wordt onstabiel en je moet een beetje solderen ,waarom twijfel je dan aan mijn mening?ik zeg alleen dat het mogelijk is. Dus ,waarom dat Tech toch?<BR>Inhoudelijk heb ik dus niets anders neergezet dan jij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Tech al zei begin er niet aan of je moet een nokiaatje over hebben staan die je voor een eventuele sloop wil beschikbaar stellen.<P>Het is mogelijk en sommige mensen hebben hem draaiende. Dat is iets wat al honderden keren de afgelopen 3 maanden is gezegd. Maar vraag niet wat voor gevaarlijke soldeerwerkjes (die overigens voor een beetje soldeerman wel te maken zijn) er voor moet doen en wat voor ontvanger je er van overhoud.<P>De beste keus lijkt me dan om gewoon en nieuwe of op de diverse boarden te kijken in de tweedehandssector en daar er een te kopen. Dan heb je veel meer plezier ervan.<P>En als je dan toch beslist een nieuwe ontvanger te nemen kijk dan verder dan de spreekwoordelijke neus van dit moment en ga direct voor de toekomst met een CI ontvanger want er gaan nog hele leuke dingen gebeuren smile.gif" border="0<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wat Satwatcher al heeft gezegd in dit bericht en en al vele vorige samen met vele op dit board, het loont echt de moeite niet "MITS" je dit natuurlijk om een hobby doet, als ik bvb bijna 20 jaar turug een zender met een MRF transistor van 8 naar 23 watts heb omgebouwd, daar vloog toch naar een tijdje een gaatje in mijn dure plafond. Maar zoals ik al zeg het is en blijft een hobby, want ik had ook een BLY transistor kunnen gebruiken.<BR>Nee een Seca doosje kost toch bijna niets en om nu van Rotterdam naar Haarlem te gaan solderen lijkt mij voor de topic opener zijn doel niet de juiste oplossing!<P>Heb inderdaad een aantal 9500 zien draaien met redelijk resutltaat maar ja om nu dagen met een loep te gaan solderen?<P>Advies tot besluit ga maar eens een goede maand terug kijken op de topic nieuws daar staan nog wel een 10-tal pagina's over dit vraagje...<p>[ 20-02-2001: Message edited by: Unetwork ]

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...