Gast Geplaatst: 7 juli 2004 Geplaatst: 7 juli 2004 Hoi, Heb een draagbaar setje gekregen voor op de Campong. Het ding is echter een keer gevallen en de stang waar de LNB op zit is verbogen. Hoe oh hoe kan ik weten dat ik hem weer exact op de goede plaats heb? Een schematisch tekeningetje/berekeningetje is van harte welkom.
Gast Geplaatst: 7 juli 2004 Geplaatst: 7 juli 2004 vroeger had ik ook een schotel met verbogen stang het beste is zo'n zelfde stang als voorbeeld te nemen echter dat zal je altijd zien niet voor handen optie 2 kijk hoe hij verborgen is en buig langzaam terug let op metaalmoeiheid. als lnb in de buurt van brandpunt dan beeld
opzolder Geplaatst: 12 juli 2004 Geplaatst: 12 juli 2004 - buig eerst de stang in horizontale richting, zodat de LNB weer voor het verticale midden van de schotel staat: m.a.w. je LNB staat nu alleen nog te hoog of te laag; - stel de elevatie van je schotel af op een satelliet op basis van de maataanduiding op de masthouder (als die aanduiding er niet is heb je een probleem; - sluit nu een satfinder aan op je LNB; - probeer door de schotel om de mast te draaien signaal te krijgen van je satelliet (niet de elevatie veranderen!), lukt dat niet dan moet je de stang iets omhoog of omlaag buigen en het nog eens proberen; - zodra je signaal hebt, buig je de stang voorzichtig naar boven of naar beneden tot het signaal optimaal is. Resultaat: je LNB staat nu ongeveer op de juiste plaats, maar uit de fabriek was ie toch beter. Dus misschien is het raadzaam enkele tientjes uit te geven voor een nieuwe schotel. Succes van de zolder. Groeten van de zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen