Ga naar inhoud


[Nokia] astra en hotbird met dubbele lnb


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb een nokia 9500 met dvb 2000. Nu heb ik via dvbedit de settingslijst gedownload. Ik ontvang echter alle astra maar de hotbird niet. Ik heb een dubbele lnb. als ik via de dvb laat zoeken naar de zenders op hotbird dan vind hij er wel een aantal echter niet de zenders zoals hellas strem enz. Moet ik een andere instelling hebben of heb ik de schotel niet goed???<P>Bedankt marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi <BR>volgens mij moet je je schotel iets meer richting hotbird verdraaien daar astra een veel grotere signaalsterkte heeft<BR>je moet de gulden middenweg zoeken om beide goed te ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee het is niet de disc..... deze staan op 1 en 2 ingeschakeld. Ikzelf heb het idee dat het in de dvb software zit omdat als ik ga zoeken via de dvb op hotbird er wel programma's komen alleen zijn dit niet de programma's die ik wil zoals hellas stream enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het probleem wel in disEqC kan liggen namelijk check wel dat met de nieuwe setting alle hotbird kanalen wel op 2 staan mocht je dit gebruiken.<BR>Dus alle Astra op 1 en Hotbird op 2<BR>Suc6

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

MMM? Wel als ik jouw was zou ik gewoon de sttings downloaden met alle kanalen hierin of handmatig de juiste frequenties van hel** en Str** er inzetten, en dan op search moet ie dit zeker vinden..

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het zo makkelijk was dan had ik hier geen vraag gesteld. Ik heb namelijk de settingslijst gedownload maar als ik hem op het kanaal zet dan geeft hij het sateliet tekentje weer oftewel hij kan of de sateliet niet vinden of er is iets anders mis.<BR>ik heb het idee dat de 2e lmb niet werkt of niet ingeschakeld word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet lullig bedoeld: <BR>Weet je zeker dat je schotel juist staat uitgericht??? <BR>Mijn advies is:<BR>-Schotel uitrichten op Hotbird, de andere LNB wordt dan voor Astra gebruikt aangezien deze een sterker signaal heeft.<BR>-Nogmaals alle settings controleren smile.gif" border="0 <P>Oh ja, controleer in het Diseqc menu van DVB 2000 de volgende settings eens even:<BR>(Menu -> 9 -> 9) <P>0- Moet op Band staan<BR>1- Moet op Pol staan<BR>2- Moet op juiste LNB staan (Astra 1 / HB 2)<BR>3- Moet op Channel Mode staan<BR>4- Niks aan doen<BR>6- Moet op 10 staan<BR>7- Moet op Band staan<BR>9- Burstmode op off.<P>Dit werkt bij mij altijd perfect.<P>Suc6<P> laugh.gif" border="0 Greetz RoadRunner laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet wel zoveel mogelijk gegevens vermelden, dat kan zijn lokatie, bij mij is dt Macedonie en hotbird krijg ik al zeeeeer sterk binnen met een 90 cm schotel, en hier Astra minimum 120 cm moet hebben. Maar ook kan je als je de tuner funcie inschakel de signaal sterkte vermelden, want dat een LNB niet werkt voor hotbird kan natuurlijk niet als je wel andere zenders kan krijgen die op hotbird zijn.<BR>Dan denk ik eerder zoals Roadrunner dat je dan met een slecht uitgerichte schotel zit te kijken.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik ben er bijna uit nadat ik ook alle disqsettings goed had bleek mij dat mijn schotel niet goed stond. Als ik hem iets bijdraai dan krijg ik wel hotbird maar weer geen astra en andersom. Mogelijk dat ik hem dus nog niet goed heb staan. Hoe kan je hem nu op beide zetten?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen 2 problemen zjn, of je schotel is te klein om hotbird en Astra te ontvangen op een dual feed, of je dual feed is niet in orde en kan verdraaid zijn!<BR>Je kan het beste goed uitrichten op Hotbird, en dan kan Astra wel een klein beetje er naast zitten, mocht je in Nederland wonen, maar toch advies blijft goede schotel, die kan beschadigd zijn en niet meer infocus zijn of de houder van de dual feed is verdraaid.<BR>Probeer het na goed te zijn uitgericht op hotbird een kanaal op je monitor van Astra te zetten met de DVB2000 fuctie "Tuner" en te proberen VOORZICHTIG" de houder aan de kant van de LNB die op Astra staat een klein beetje te verbuigen, mocht dan het signaal beter worden is dit het probleem.<BR>Maar weet goed wat je doet en ben voorzichtig!<BR>Suc6

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen bedankt want het is eindelijk gelukt. Het bleek dat ik alles moest omdraaien astra op disecq 2 en hotbird op disecq 3 maar voor je dat gevonden hebt.....<P>marcel<BR> smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het probleem wel in disEqC kan liggen namelijk check wel dat met de nieuwe setting alle hotbird kanalen wel op 2 staan mocht je dit gebruiken.<P>mpholland nee het is niet de disc..... deze staan op 1 en 2 ingeschakeld. Ikzelf heb het idee dat het in de dvb software zit omdat als ik ga zoeken via de dvb op hotbird er wel programma's komen alleen zijn dit niet de programma's die ik wil zoals hellas stream enz... <P>mpholland als het zo makkelijk was dan had ik hier geen vraag gesteld. Ik heb namelijk de settingslijst gedownload maar als ik hem op het kanaal zet dan geeft hij het sateliet tekentje weer oftewel hij kan of de sateliet niet vinden of er is iets anders mis.<BR>ik heb het idee dat de 2e lmb niet werkt of niet ingeschakeld word. <P>Quote<BR>Heeft lang geduurd maar toch gevonden...<BR>FINAL:<BR>iedereen bedankt want het is eindelijk gelukt. Het bleek dat ik alles moest omdraaien astra op disecq 2 en hotbird op disecq 3 maar voor je dat gevonden hebt.....<P> rolleyes.gif" border="0<p>[ 24-04-2001: Message edited by: Unetwork ]

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...