Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,<P>Persoonlijk ben ik niet echt positief over deze nieuwe update maar wil hem ook niet direct de grond in stampen. :-)<BR>De dingen die ik zelf tegenkwam zijn ,geen teletext meer via de TV mogelijk alleen via de ontvanger.<BR>Geen laad scherm meer met zandloper bij het starten van een open tv aplicatie.(gewoon een zwart scherm)<BR>En wat erg vervelend is ,Setedit werkt niet met 1.3 en aangezien je na de upgrade de ontvanger moet resetten omdat alle zaplijsten zijn verdwenen een slechte zaak.<BR>Gellukkig vond ik op <A HREF="http://www.geocities.com/vioannis" TARGET=_blank>http://www.geocities.com/vioannis</A> een prima editor voor de Nokia met MA 1.3 support.<BR>Doet bijna niet onder voor de Setedit versie en bovendien kost ie niks.(blijven Nederlanders ;-) )<BR>Maar er is door nokia in een mail beloofd alle tekortkomingen ten opzichte van 1.2 in versie 2.0 te herstellen.<BR>En er gaat een gerucht dat er een tussen versie (1.4) komt om een aantal bugs uit versie 1.3 te halen.<BR>Wat de voordelen ten opzichte van 1.2 betreft ik ervaar een iets sneller menu.<BR>Open TV werkt nu ook op het duitse online kanaal op Astra en op de Viasat kanalen<BR>op de sirius.(net als de 9802)<BR>Dus eigenlijk niet bijzonder veel meer volgens mij.<BR>Dus niet echt aan te raden aangezien je al je kanalen opnieuw moet inlezen en je zaplijsten<BR>opnieuw moet maken.(ok je kunt nu de nieuwe editor gebruiken)<BR>En je raakt je VBI Teletext via je tv kwijt.<BR>Is volgens nokia vervallen in deze versie en komt terug in versie 2.0<BR>Maar met de volgende key combo MENU - 8 (Systeminfo) - EXIT - TEXT - BACK<BR>werkt het nog.<BR>Dus zal wel een bug zijn die ze niet toegeven ?<P>SUC6

Vu Duo 4K  S+C

Geplaatst:

Hoi Menno,<P>Ik ding kan ik niet bevatten, bij mijn update,s van 1.1 naar 1.2 naar, ma1.3 tot heden, maar mijn zaplijsten blijf ik behouden ??

Geplaatst:

Ik heb zelf een beetje gesleuteld met setedit9800 en ben er achter gekomen dat bij de upgrade er naast de reeds aanwezige satelieten (oude settings) een compleet nieuwe lijst van satelieten wordt geinstalleerd die de oude settings niet overschrijft. Het resultaat was bij mij dat ik 2 maal Astra en 2 maal HB zag en een hele lijst van andere posities die ik later verwijderd heb inclusief de dubbele Astra en HB positie. Dit laatste bleek geen goede zet: de ontvanger reageerde op de oude satelietlijst (bij mij slechts bestaande uit 2 posities) niet goed: slechts Astra was te ontvangen en iedere zender op HB gaf de melding slecht of geen signaal. Kennelijk is de oude settinglijst opzich niet voldoende, maar moet de nieuwe lijst van satelieten geheel of gedeeltelijk in tact blijven.<BR> <BR>Ik heb het euvel als volgt opgelost:<BR>1) opnieuw laden van de setting lijst waarvan ik gelukkig een bestand had gemaakt direct na de upgrade (dubbel Astra en HB) <BR>2)HB en Astra 2 maal laten voorkomen in de settinglijst en de rest weggesloopt om weer een kleine file te hebben van ongeveer 17Kb <P>Het resultaat de MM9800 draait als een snelle bak! laugh.gif" border="0

Geplaatst:

zugv,<P>Uit je verhaal snap ik, dat dus het beste is om je ontvanger opnieuw te installen ?? want ik zou nu dus dubbele zenderlijst kunnen hebben?, zonder dat ik dat zie ? laugh.gif" border="0<P>Bruce.

Geplaatst:

yep<BR>bij me ook niet, tot gisteren was alles OK<BR>een en ander verandert, paar zenders verwijderd, paar zenders bijgezet...<BR>en vandaag nie* te doen....<BR>geen favorit list, geen H-B, geen W2<BR>allen Astra. opnieuw auto-zoeken maar geen<BR>onderscheid van astra, h-b, w2.....<BR> mad: B I G P R O B L E M mad.gif" border="0 :

Geplaatst:

Bruce,<P>Opnieuw installeren is een optie, maar geeft natuurlijk veel extra werk zonder setedit.(welke gebruik je?)<BR>Wat ik wilde zeggen is dat de zenderlijsten niet dubbel voorkomen maar de satellietlijst wel een dubbele Astra 19.2 en HB 13.0 te zien gaf. Je kunt dit checken door bij gebrek aan onvangst op OK te drukken en i om te zien welke satellietpositie wordt gebruikt. Ik kreeg na het weghalen van de dubbelle satellieten met de editer de gekke waarde 917 graden west te zien (in het menu) voor de HB positie en doordoor, denk ik, zag ik geen beeld op 13.0 graden. <P>Conclusie: als je de settinglijst die je wilt hebben laadt, moet je controleren of de gewenste satellieten dubbel voorkomen. Het loopt bij mij slechts goed indien ik de HB en Astra 2X zie (1 X door de oude instellingen(MA1.2) en 1X door de nieuwe software(MA1.3)<BR>Hij draait als een speer!<BR>Ik lees graag je reactie!<P>zugv

Geplaatst:

zugv;<P><BR>Ook dit is te volgen, hieruit blijkt dat ik dus, hier niets hoef te veranderen, zal je vertellen dat ik niet met een editor werk en alles met de hand heb ingesteld, Is hij gek!, ja mischien ben ik dat wel laugh.gif" border="0 zodanig heb ik dit keer niets te knoeien omdat ik de lijst met de hand heb gemaakt, maar niet al te min, van al je text en uitleg ben ik wel wijzer van geworden, mocht ik ooit in de toekomst gaan stoeien met editor,s dan is dit weer mooi meegenomen.<BR>Verders alleen jammer dat de groep MM9800 zo klein is, u weet wel, meer zielen meer vreugte e.d laugh.gif" border="0<BR>Gebruiksvriendelijke is die zeer zekers wel geworden met soft M.A v1.3 <BR>Zoals ik gelezen heb zou het nog beter worden, vind nu al dat de naam "MEDIAMASTER" verdiende naam is voor onze ontvangers:-)) laugh.gif" border="0<P><BR> <P><BR>Bruce.

Geplaatst:

wat dacht je de groep te klein<BR>Er zijn er nog die er een hebben maar zolang het ding goed draait is er geen reden tot paniek <BR>Ik heb met setedit een lijst in elkaar gedraaid met drie satellieten astra hotbird en sirrius en werkt prima<BR>nog iets 1.3 is tot nu toe beter dan de vorige versies ik heb veeel minder vastlopers dan met 1.2<BR>Wel heb ik een volledige reinstall van het systeem gedaan laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0smurf1.gif

Geplaatst:

Bruce,<P><BR>Om de mediamaster snller te maken zou ik hem toch gaan gebruiken. Je kunt op de volgende site een gratis editor downloaden: <A HREF="http://www.geocities.com/vioannis/" TARGET=_blank>http://www.geocities.com/vioannis/</A> <P>Het bijkomend voordeel naast tijdbesparing is het feit dat de onvanger gewoon veel sneller wordt. |||De oorzaak daarvoor is als volgt: bij gewiste instellingen gemaakt met de afstandbediening worden in feite slechts geheugenposities in de Flash memory gemerkt als gewist marr infeite blijven de gegevens nog bestaan. Met de editor is het niet het geval en wordt dat wat gewist wordt ook daadwerkelijk gewist met als gevolg enorme winst in geheugencapaciteit waardoor de ontvanger gewoon sneller wordt.<BR>Ik raad aan alvorens allerlei veranderingen aan te brengen eerst even een bestand aan te maken via de editor van de huidige lijsten in de MM9800 en dit op te slaan op de PC. Vervolgens hetzelfde bestand te schrijven naar de ontvanger. Het effect zal verrassend zijn.<BR>Succes en ik verneem graag de resultaten.<BR> <BR> smile.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi Luca, zugv,<P>luca,toch fijn om te horen dat er meer mensen naar te vredenheid spreekt, ben ook 100% mee eens zoals je schreef.<BR>M.A1.3 is inderdaad beter tenopzichte van 1.2 hoewel die ook probleemloos liep hier. laugh.gif" border="0<BR>Zugv, als het mij gaat irriteren, dan zal ik er wel eens mee gaan stoeien, want ben tot nu toe, wel even te vreden zo, zolang als ik dit volhoud dan laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 Maar tot zo verre bedankt voor de info.....en we wachten rustig af op de volgende update.....want dan hebben we nog meer laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<BR>(Oja...ik laat van me horen, als ik zover ben.)<BR> <P>Bruce.

Geplaatst:

Hallo "mede 9800 bezitters"<P>Ik heb de laatste dagen mijn ontvanger eens wat uitvoeriger getest met MA1.3 erin, en inderdaad zijn er nogal wat schoonheidsfoutjes ingeslopen. Het overzetten van de settings van 1.2 naar 1.3 verloopt niet bij iedereen vlekkeloos. Sommigen beweren zelfs dat ze de complete settings (zaplijsten) verloren zijn tijdens de upgrade.<BR>Bij mij leek in de eerste instantie alles normaal te funktioneren, maar nader bekeken ging er toch wel het een en ander fout:<P>- De teletext via de TV werkt niet meer. Teminste meestal niet meer, want soms als je eert "Text" via je 9800 kiest, en daarna "Back", dan werkt het ineens weer wel!?<BR>- SetEdit werkte in eerst instantie niet meer, maar Wolfgang heeft gelijk een aanpassing gemaakt voor MA1.3 in versie Setedit 0.35. Nu werkt het weer perfect.<BR>- Indien tijdens de upgrade de settings mee overgenomen zijn, dan komen er bij het zoeken van kanalen in versie MA1.3 dubbele kanalen in de ontvanger te zitten. Deze dubbele kanalen hebben dan een klein verschil in frequentie o.i.d., en worden tijdens het zoeken als nieuw kanaal aangemerkt.<BR>- Er zijn wel wat meer onvolkomenheden aan mij gemeld, maar ik heb deze tot dusver niet ondervonden. (instabiel e.d.)<P>Een groot voordeel is het dat er meer geheugen voor extra kanalen is vrijgekomen. Er gaan er nu zo'n 3000 in t.o.v. 2000 in MA1.2.<BR>De DiSEqC aansturing voor een draaibare schotel lijkt nu beter in orde. Met de vorige versie wilde het nogal eens dat de schotel plotseling niet meer wilde draaien. Dit was alleen op te lossen door de ontvanger opnieuw te instaleren. Ik heb vanalles geprobeert om hem in de fout te krijgen, maar nu lijkt het vooralsnog in orde.<P>Een nieuwe settingslijst is aangepast voor MA1.3 is inmiddels ook te vinden op <A HREF="http://satellite.ontheweb.nl" TARGET=_blank>De Nederlandse site voor 9800 bezitters</A>.<P>Kortom: een en ander is verbeterd, maar door een beter geheugen management is er ook het en en ander op achteruit gegaan.<BR>Vol vertrouwen zien we de volgende upgrade tegemoet, hopelijk sneller dan deze laatste laugh.gif" border="0 .<P>Groetjes Twinsat

Geplaatst:

Hallo,<P><BR>Zo ben nu toch maar begonnen met de mm_edtor voor de 9800, maar ik loop vast, kom niet verder dan channels van de ontvanger laden naar pc dit gaat goed, maar retour wil niet, ik krijg het volgende probleem; de melding van,"Switching off Reveiver to flash channels" wie kan me hier mee helpen, ik hoop dat ik eruit kom hihi..... rolleyes.gif" border="0<P><BR>Bruce.

Geplaatst:

Het werkt al, het schijnt dat die melding dan normaal moet zijn ??? En, mijn nokia is niets sneller geworden laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>Bruce.

Geplaatst:

@ Bruce<BR>als ik het goed begrijp heb je de oude settings terug ingeladen ,dan gaat er niets veranderen <BR>wat er bedoeld word is dat je een volledig nieuwe settingslijst moet aanmaken want anders ga je enkele zenders niet vinden, en zo laad je de oude pid's en channel id's er terug in<BR>maar als je uw lijst wil verder gebruiken ok voor mij<BR>nu hij op uw PC staat moet je de 9800 opnieuw installeren om het geheugen volledig te resetten

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.