bromtol Geplaatst: 9 juli 2004 Geplaatst: 9 juli 2004 ik ga met ws_ftp95le naar mijn dreambox. dan zie ik alle bestanden staan. maar nu een voorbeeld: ik wil het bestand zoeken waarin al mijn wekelijks geprogrammeerde radioprogramma's staan. vraag 1: hoe kan ik erachter komen welk bestand dat is? vraag 2: als ik een bestandsnaam weet: hoe kan ik vinden waar dat bestand staat. bromtol mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.
Gast Geplaatst: 9 juli 2004 Geplaatst: 9 juli 2004 Als ik het goed begrijp wil je een bestand zoeken , van welke je de naam niet weet ? Dan kan je gaan zoeken op tijd.... voorbeeld: [color:"blue"] find ~/ -ctime 2[/color] Hier zoek je naar de bestanden in jouw home-directory die de afgelopen twee dagen zijn gewijzigd. Als je de naam kent van het bestand,kan je verder met bvb: [color:"blue"] locate <bestandsnaam> [/color] of [color:"blue"] whereis <bestandsnaam> [/color]
Gast Geplaatst: 12 juli 2004 Geplaatst: 12 juli 2004 als je een deel van de text weet die in het bestand staat, kan je grep gebruiken. bv. grep -r "<text>" ~/* hier doorzoek je alle niet hidden bestanden in je homedir, inclusief directories. als je de naam wel weet, kan je bv ook find gebruiken. bv. find / -iname <bestandsnaam>
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen