Gast Geplaatst: 9 juli 2004 Geplaatst: 9 juli 2004 hallo mede satters ik heb kabel via @home.nl ,maar krijg mijn dreambox niet connected met internet. heb van alles geprobeerd maar niets helpt graag hulp want ik word moedeloos van de situatie b.v.d. dimaar
Puch Geplaatst: 9 juli 2004 Geplaatst: 9 juli 2004 Zijn de netwerkinstellingen juist ingesteld in de dreambox? In mijn posting hier staat uitgelegd wat je juist moet doen. Vergeet niet dat het vinkje moet aanstaan bij enable network. Staat je router goed ingesteld zodat de dreambox internet toegang heeft? iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Geplaatst: 10 juli 2004 Geplaatst: 10 juli 2004 Citaat: Staat je router goed ingesteld zodat de dreambox internet toegang heeft? Dat is nu juist hetgeen wat ik niet voor elkaar krijg. Ik kan wel met m'n PC op Internet komen als ik m'n IP-settings op automatisch heb staan , doe ik dit ook op m'n dreambox (DHCP) dan krijg ik keurig van de router een adres toegewezen, echter geen verbinding met Internet. Wie kan me stap voor stap uitleggen hoe ik dit in moet stellen. Heb als IPS @HOME.nl (misschien dat iemand met deze provider me de oplossing kan geven van mijn probleem)
Gast Geplaatst: 10 juli 2004 Geplaatst: 10 juli 2004 Als je een router achter je modom hebt geplaats is het niet moeilijk. Het modem van athome is geen router. Deze zal je zelf moeten aanschaffen. Voor het instellen vn de box ga we er van uit dat de router op adres 192.168.1.1 zit. je stelt nu in de box de netwerk instellingen als volgt in. IP 192.168.1.10 (Een vrij adres in je netwerk) Mask 255.255.255.0 type Lan Nameserver 192.168.1.1 Gateway 192.168.1.1 Enablenetwork aanvinken Let er ook op dat op de router het lampje van de poort brandt waarop je de box hebt aangesloten. Nu moet het allemaal werken. Dit is makkelijk te controleren door naar het scherm "software update"te gaan. Hier moet een lijst verschijnen. Werkt dit niet probeer dan de volgende stappen. Ping de box vanaf je PC met het commando ping 192.168.1.1. krijg je hier time outs dan is er een probleem met de conntie. Controleer bekabeling. Kan je wel pingen dan doet je router waarschijnlijk niet aan dns proxy. Vul dan nameserver 213.51.129.168 in. Succes Peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen