Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niente,

Ik gebruik alleen mijn eigen settingslijst. Maar ik zal vanavond maar weer eens proberen de fout terug te krijgen. (Moet eerst de vrouw slapen anders krijg ik klapjes)

Ciao, Bas

Geplaatst:

mount -t nfs -o rw,tcp,nolock

GOEIE TIP MAN THANKS

bij mij lijken de freezes te zijn verdwenen moet er wel bij zeggen dat ik nog de .09 newcamd draai met au uit

voordat ik dit commando invoerde stotterde mijn beeld zeker 4 a 5 keer in een uur en moest ik 1 kanaal omhoog/omlaagen weer terug en had ik weer beeld.

nu ziet het er heel goed uit

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Geplaatst:
Citaat:
TIP: Je moet eens mounten met het volgende commando:

mount -t nfs -o rw,tcp,nolock

Helaas, ik heb alles al geprobeerd, verschillende read en write waardes, met en zonder cache, tcp, udp en alle andere opties die ik kon vinden.

Net als pheno gebruik ik de NFS server van een andere dreambox. Misschien zit daar een probleem in? Of heeft pheno het inmiddels opgelost?

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:

Nope nog steeds niet.

Inmiddels is mijn setup trouwens wel wat anders, sinds enige tijd heb ik een linuxservertje draaien waar ik de harddisk van de dreambox in heb gezet. Die linux-bak draait nu NFS-server en beide boxen hangen daar als client's aan met nfs mounts.

Maar je hoeft dus niet bang te zijn dat het aan je nfs-server ligt.....

Baal er zo onderhand wel een beetje van....

Geplaatst:

Probeer het eens met NGRAB. Ik krijg beter resulaten met NGRAB dan met NFS en bij NGRAB wordt er meteen een MPG bestand aangemaakt die je ook op de PC min of meer kunt afspelen.

Zoek in goochel naar ggrab, dat is ngrab voor Linux. Je kunt natuurlijk eerst even snel proberen met NGRAB onder Windows.

Urk

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen