Gast Geplaatst: 13 juli 2004 Geplaatst: 13 juli 2004 Ik ben aan het proberen avidemux te compilen ./configure doet hij perfect, zodra ik make wil uitvoeren krijg ik de melding, aclocal is nodig om het te compilen, na zoektochen op google en rpmfind.net vind ik geen enkele tarball voor aclocal te compilen... weet iemand waar ik deze kan vinden? Greetz {Spirit}
Gast Geplaatst: 13 juli 2004 Geplaatst: 13 juli 2004 Kijk ééns in de Linux database, onder de rubriek 'linux software' kan je RPM find op naam aanstippen. Zoek hier bij de letter 'a'...naar 'aclocal' zal je zeker tegenkomen.
Gast Geplaatst: 14 juli 2004 Geplaatst: 14 juli 2004 Als ik bij mijn linux (suse 9.1) naar de software manager ga, en ik zoek op aclocal krijg ik geen resultaten, de linux is maar net geinstalleerd met 1cd, heb reeds de update url al toegevoegd aan installatie bron pakketen, doch staat deze hier niet tussen, het README.PCX bestand bij de tarball krijg ik niet open. Normaal moet je de PCX bestanden toch kunnen importeren in het openoffice pakket, doch geeft hij dan de melding dat deze niet geldig is... Kweet niet of het duidelijk is wa hierboven staat anders hoor ik het wel. Grtz {Spirit}
Gast Geplaatst: 14 juli 2004 Geplaatst: 14 juli 2004 1 cd ??? Is dat een Cd-tje voor een Ftp-installatie uit te voeren ? Normaal gezien heb je 3 of 4 Cd-tjes nodig om een volledige installatie te doen vanaf Cd-rom. Of 1 Dvd schijfje als het om de Dvd uitvoering gaat.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 14 juli 2004 Geplaatst: 14 juli 2004 Volgens mij valt aclocal onder automake http://www.gnu.org/software/automake/
Gast Geplaatst: 14 juli 2004 Geplaatst: 14 juli 2004 Het is maar 1cd, suse heeft voor hun nieuwste versie 9.1, een iso uitgebracht om enkel het os te installeren, zonder ftp installatie, gcc en andere compilers zijn wel afzonderlijk te downloaden en te compilen door de gebruiker zelf dus. Zal een deze dagen eens kijken naar automake kijken of deze mij van dienst kan zijn. Grtz {Spirit}
Gast Geplaatst: 15 juli 2004 Geplaatst: 15 juli 2004 Heb net automake compilen heeft niet veel uitgehaald,... Doch is aclocal geinstalleerd geeft hij nog steeds de melding om aclocal te installeren....????????????? Greetz {Spirit}
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen