Ga naar inhoud


[Nokia 9500] 1ste hulp gevraagd voor een 9500


Gast

Aanbevolen berichten

Tijdens het inspelen van nieuwe software via scsi heb ik stroomuitval gehad.(De buurvrouw moest zonnodig weer alles tegelijk aanzetten!)<BR>Nu is het volgende aan de hand laugh.gif" border="0e 9500 start nog wel op, in het display verschijnt heel even B.UNS 2.00(of iets dergelijks) Het logo van dvb2000 verschijnt,geeft daarna bootup sequence ready, en daarna niets meer. FrontDisplay blijft ook uit.Via SCSI heb ik nog wel kontakt(Vgrabber)geeft keurig aan dat ie op ID.3 zit(Nokia Rulez)en tijdens de boot up van de pc geeft de scsi-kaart ook keurig aan dat ie er is. Iemand sugesties hoe ik hem weer kan reanimeren?<p>[ 02-06-2001: Message edited by: Preteorian ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Toxic[Q],<P>Bedankt voor je advies, ik krijg weer kontakt<BR>maar helaas blijft alles op zwart. Tijdens het uploaden van de nieuwe firmware krijg ik bij stap 7/8 rejected, E56. Bij een reboot krijg ik een knipperend display met b.uns 2.00. Laatste mogelijkheid die ik nog zie is om via een BDM-interface de firmware er weer in te krijgen die ik helaas niet heb dus maar even zien dat ik die ergens vandaan haal. Of iemand moet een andere suggestie hebben.Ideeen zijn van harte welkom.<P>Groeten,<BR>Ed<p>[ 02-06-2001: Message edited by: Preteorian ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en anders inderdaad een BDM interface.<BR>Er zijn vast wel mensen bij jou uit de buurt die je daar even mee willen helpen.<BR>Als het zelfs met een BDM niet meer lukt is jouw flash geheugen door de plotselinge stroomuitval tijdens het programmeren kapot gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

No panic,<P>een knipperend display b2.00 uns<BR>geeft aan dat jouw loader er nog in zit.<BR>nokia serial loader aansluiten boudrate nokia en compoort verifieren en gewoon opnieuw proberen.<P>suc 6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

bouw anders zelf een bdm-interface... zo moeilijk is het niet, als je maar alles tien keer kontroleerd of je het goed gebouwd heb, want als je dan iets fout doet gaat het echt mis...<BR>maar als je een heb dan kan je hem niet meer missen.<BR>succes

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,<BR>Ik had precies hetzelfde voor met m'n 9500 !<BR>Iemand raadde me toen aan om DVB2000 te laden via het programma SETEDIT. Maar dat lukte me ook niet. De Originele loader van Nokia zelf (Seriserv.exe) is er uiteindelijk na misschien wel 20 pogingen in geslaagd de DVB2000 software terug in m'n 9500 te krijgen. Hier is het gezegde van toepassing: De volhouder wint !!<BR>Veel succes (en geduld) gewenst.<BR>Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Preteorian,<BR>tipje misschien:<BR>ik heb vroeger ook wel eens problemen gehad om de overflow soft in mijn Nokia9500 te krijgen.<BR>Dit ging altijd met mijn laptop pc,soms brak gewoon de communicatie af.<BR>Wat bleek nu, de laptop moest de charger eraan hebben, anders kreeg hij niet genoeg stroom. Let wel, het is geen pruts pc (Toshiba) en de batterij is ook nog helemaal nieuw.<BR>Dus, altijd je charger aan de laptop als je nieuwe software overspeelt, het vreet namelijk veel stroom!! <P>Suc6<BR>---------------------------------------<BR>Jonas

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,<P>Allen dank voor jullie adviezen,heb inmiddels<BR>een BDM-Interface op de kop kunnen tikken(en dat met het pinksterweekend)maar dit even terzijde. Zoals het er nu uitziet is de operatie geslaagd maar patient helaas overleden. Tijdens het inspelen met "TranxBDM" krijg ik een <BR>error met de melding"IntChk" en op de ontvanger "download rejected" Communicatie is er dus,maar niet meer dan dat is er niet.<BR>Zou bijna gaan denken dat het flash gebeuren is afgestorven.<BR>Als iemand nog een helder moment heeft hoor ik dat graag.<P>Sioux´s<BR>Ed frown.gif" border="0<P>PS voor Jonas:<BR>Ik gebruik geen laptop hiervoor,maar thanxs anyway.<P>[ 05-06-2001: Message edited by: Preteorian ]<P>[ 05-06-2001: Message edited by: Preteorian ]<p>[ 05-06-2001: Message edited by: Preteorian ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

probeer eens de bootloader b 2.00 uns opnieuw te laden..als deze er niet goed inzit dan krijg men deze melding ook(uit eigen ervaring)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sat fanaten,<P>Dankzij jullie hulp is mijn MM9500 weer "Up & Running!"<P>Mijn dank grenst aan hondsdolheid!!<P>(Woef)<BR>Groeten<BR>Ed.<P>(PS:Close topiq)<p>[ 09-06-2001: Message edited by: Preteorian ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...