Ga naar inhoud


[Nokia] dvb editor


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb een dvb editor op mijn pc geinstalleerd. Echter ik krijg geen verbinding met de 9500. Een nul-modem kabel is aangesloten op de com-poort en de rs232-poort. Twee versies van dvb-edit geprobeerd, ook met een andere PC en ook met een andere 9500. Kom niet tot resultaat. Ook al de snelheid van de com-poort verlaagd.<P>Wie heeft nog enkele ideeën. Het lijkt me iets simpels maar ik zie het waarschijnlijk over het hoofd.<P>Alvast bedankt<P>Peter sateh75@hotmail.com shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Check de baudrate eens in je MM, en in dvbedit. deze moeten gelijk staan. krijg je geen verbinding, verlaag de bitrates dan eens, tot 9600 baud bv. als je een langere kabel gebruikt (meer dan 5 meter) dan is het vaak noodzakelijk de bitrate te verlagen. Als de bitrate in je Nokia en dvbedit niet gelijk staan dan krijg je geen verbinding.<BR>menu's wet ik ook zo even niet, mocht je er helemaal niet uitkomen, laat even een berichtje achter, dan zoek ik het even uit.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter, Waarschijnlijk een overbodige vraag,<BR>maar je hebt toch wel DVB2000 in je MM geladen ?<BR>Zoja, dan moet je in <I>GUIDE, 9, A, 6</I><BR>de Baudrate gelijk zetten aan de Baudrate in DVB-EDIT. (Zoals Prutsie al schreef) <P>Tip: Koop een SCSI 2 PCI kaart ( ca. Fl.200,- incl. kabel )<BR>dan gaat het overzenden van je settings net zo snel als 1 x zappen ! ( < 1 sec. )<P>Succes... smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor jullie reactie. Je begrijpt al dat het niet gelukt is.<P>Ik gebruik DVDeditor 3.0. Onder preferences heb ik zowel COM1 en COM2 gebruikt met 9600 bps. Ook onder preference maar dan "general setting" kun je kiezen voor hexadecimaal of decimaal. Ook alletwee geprobeerd.<BR>Er verschijnt onder in het venster wel een melding "getting mediamasters attention" maar een verbinding komt niet tot stand als je de opdracht "read settings" geeft<P>COM1 staat in apparaatbeheer genoemd als "communicatiepoort" en COM2 heet "generieke Ir seriële poort", beide hebben de volgende instellingen:<BR>9600bps<BR>databits: 8<BR>pariteit: geen stopbits: 1<BR>datatransport: Xon/Xoff<P>die laatste instelling heb ik ook geprobeerd met "hardware" en "geen"<P>Ik heb ook DVDeditor versie 4.0 beta 7 geprobeerd. Hier kun je onder preferences niets instellen.<P>De MM9500 is ook ingesteld op 9600 via Guide,9, A, 6.<P>Ten slotte start ik DVDeditor op via "Mijn computer" en dubbelklik dan op de dvdedit.exe.<P>Kunnen jullie onderkennen wat er fout ingesteld is of wat ik fout doe.<P>Alweer bedankt<P>Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nokia 9500 is standaard voorzien van een bootloader die geen seriele verbinding toelaat. Meestal wordt die bootloader als eerste vervangen middels een zgn. BDM-interface, dan wordt de DVB software geprogrammeerd (kan dan zowel via serieel als via BDM) en tenslotte de settings.<BR>Mocht de ontvanger via een BDM-interface geprogrammeerd zijn, dan is het niet noodzakelijkerwijs zo dat er ook een andere bootloader ingezet is....!<BR>M.a.w. welke bootloader zit in de machine? Deze is terug te vinden als je de ontvanger opnieuw in 220V plugt, heel kort in de display verschijnt de versie (zou moeten zijn de B2.00Uns.)<BR>Mocht er een andere versie staan, dan zou daar het probleem wel eens in kunnen zitten.<BR>Heb je (of degene die 'm geprogrammeerd heeft) al wel eerder een seriele connectie gemaakt hebben met de ontvanger, zou er eventueel ook iets aan de compoort kunnen liggen.... (heb ik ook 's gehad, namelijk).<P>Groeten, CK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn weten moet die altijd op 38400 staan dat is ook het snelst. Het werkt hier prima mij nul modem kabel is ongeveer 18 meter.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baudrate moet na mijn idee ook staan op 38400<P>Ik heb dezelfde problemen gehad, en toen bleek dat de seriele pport van mijn MM defect was. Ik had een MM van een kennis geleend, waar mee het wel lukte. Als je de MM openmaakt zie je bij de Seriele poort een IC zitten (SMD) Deze was defect door onbekende oorzaak.<P>Scooby Doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...