Ga naar inhoud


[Nokia] Nokia9800 +geen detectie smartcard bij zelfdiagnose


Gast

Aanbevolen berichten

als ik een zelfdiagnose uitvoer (menu optie 8 dan OK) bij de 9800s test hij de communicatie tussen ontv. en moduul / frontend CI module en smartcard echter bij detectie smartcard geeft hij als antwoord nee terwijl de kaart wel normaal beeld geeft bij bijv. een seca kanaal (aston1.05 + origineel kaartje)huidige software is momenteel 1.3 (stabiel) wat mij opviel is dat dit probleem zich ook voordeed in software 1.2<BR>wie heeft dit probleem ook en weet misschien een oplossing hiervoor. shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je geen kaartje in de <B>Viaccess</B> gleuf hebt gestoken, geeft hij inderdaad deze melding spin2.gif <BR>Maw: de regel met smartcard detectie in het diagnose menu geeft alleen aan of er een smartcard in de <B>Viaccess</B> gleuf zit en heeft dus niks te maken met de smartcard in de CI module tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook eigenlijk een gebrek van de handleiding. Die gaat ervan uit dat je "dus" een Viaccess kaart hebt omdat dit embedded in de Nokia 9800s is ingebouwd. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik bij geen enkele ontvanger een soort CI module test heb gezien smile.gif" border="0 Wel een hele lange Initialising CI Module....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dank voor de info.<BR>Ik ben nu op de hoogte van deze "bug" in de Nokia.<BR>Op zich is het wel logisch want de nokia heeft natuurlijk een ingebouwde viaccess kaartlezer welke hij als eerste aftast met de test.<P>Enne Mimisiku wat die lange initialising betreft zo'n ontvanger heb ik ook gehad tot volle tevredenheid totdat ik de 9800 ontdekte welke nu zijn diensten mag bewijzen. wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...