Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Hoe nieuwe DVB versie in MM9500 uploaded


Gast

Aanbevolen berichten

Beste,<P>Deze vraag zal al 1000 keer gesteld zijn. Maar als nieuweling zit ik met dat probleem.<BR>ik heb een Nokia 9500 (dBOX) & zou graag de DVB software upgrade naar een versie 1820...<P>Ik ben al blij als iemand mij kan zeggen waar ik wat info kan vinden hieromtrent. beter nog indien me iemand kan uitleggen hoe ik het moet doen.<P>Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja natuurlijk da's geen probleem:<BR>Eerst moet ik weten of er via BDM kabel al de DVB2000 bootloader erop staat?<BR>Mocht dat zo zijn dan is een upgrade naar een nieuwe versie zeer eenvoudig, maar let wel op dat een nieuwere versie niet altijd verbetering is. Persoonlijk gebruik ik de versie met patch van Sandra waar vele op dit board zeer teveden mee zijn wegen het niet meer uitvallen van het geluid!<BR>Ja dan ff kijken bij de links en download dvb edit eerst, daar kan je de settings mee veranderen, dus kanalen, maar ook nieuwe software er in zetten via SCSI of een nulmodem (serieel) kabel.<BR>Ik wens je suc6 toe!

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor Uw antwoorden ! DVBedit heb ik reeds en ik heb er al eens de kanalen mee aangepast (zeg maar wat mee gespeeld) en het een en het ander lijkt mij nogal duidelijk. <BR>De upgrade van de software zou dus onder upgrade firmware moeten gebeuren als ik me het goed voor heb.<BR>Maar ene hoe kan ik nu controleren of die bootloader er opstaat &n hoe weet ik welke versie van de software er op m'n decoder staat ? Bij het opstarten staat er iets van bootloader op het scherm & ik heb inderdaad ook een sandra menu terug gevonden in m'n software <P>Groetjes<BR>Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok je hebt als je dreciever opstart het teken DVB2000 in beeld, dat betkend dat je gewoon via SCSI of per nulmodem kabel de patch van Sandra erin kan zetten, gewoon funcie "upgrade firmware" gebruiken dan aanklikken waar de files staat (extensie *.dvb) en GO!<BR>Suc6

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,<P>Ik heb het geprobeerd zoals je me vertelde & alles lukt. Mooi de nieuwe versie erop geplaatst 1825. Maar het is zoals je me waarschuwde (denk ik toch) Ik heb nu problemen met de ontvangst van het nederlandse pakket. Eventjes beeld, dan terug stilstaand beeld, dan weer eventjes wat gewoon beeld, terug stilstaand beeld...<P>Heeft dit iets te maken met de zogenaamde bl*kker of moet ik iets veranderen aan de instellingen ????<P>groetjes<BR>Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er een ander probleeem is, can*l heeft geen blokker nodig en moet met een orginele kaart wel eens geupdate worden.<BR>Je moet denk ik het problem zoeken in de kaart en de service maar eens bellen of eens een andere orginele kaart proberen en dan even kijken of het probleem blijft...?

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt !<BR> Alle problemen zijn opgelost ! ik kan terug kijken. Wat mij betreft kuinnen we hier sluiten.<BR>Vele dank voor de info & (hopelijk) tot nog eens<P>Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...