Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu een wavefrontier op het dak gezet, en alles aangesloten, een switch met 4 lnb's.

Nu krijg ik totaal geen signaal, ik heb de wintv software gewoon standaart laten staan.

Moet ik nog iets veranderen als ik bij intellingen ben, tablad lnb, dan heb is Deseqc 1.0 ingesteld, dat is de swith. en bij lnb1-lnb4 heb ik de satellieten ingesteld, lnb 1 op Astra 1b, 1c, enz...

Polarizatie op H, dat stond hij standaard, moet dat veranderd worden naar V voor de astra?

EN hoe moeten de sirius, hotbird, thor dan staan?

Verder kan ik nog bij dat tablad transponder instellen, dit is een enorme lijst, bv. 10773, H, 22000

Ik kan niet instellen dat hij ze allemaal neemt.

Je kan ook zelf de frequentie en symbool rate intypen.

Verder kan ik in dat tablad als je iets verder klikt ook nog de lnb instellingen veranderen, zoals lof1, schakel frequentie en lof2, en ik kan aanvinken lnb voeding, deze staat standaard aan, en C-band, deze staat standaard uit.

Ik heb alles standaard laten staan, maar het signaal blijft - % totaal niets. Ik heb de schotel alle kanten opgedraaid, en de hoek die we op 30 graden hadden gezet hebben we ook meer naar de horizon gebracht en weer gedraait.

Heeft iemand met de nexus de schotel ingesteld?

En welke instellingen moeten worden veranderd, bv. polarizatie.

Of zijn er speciale programmatjes voor om de schotel af te stemmen.

Alvast bedankt voor de moeite, ik ben nu aan het wachten. graag snel reageren als het kan.

Geplaatst:

propeer het uitrichten eerst eens zonder switch dus gewoon een kabel rechtstreeks naar de schotel.

Als je dan weet dat de schotel voor die LNB goed staat de switch er tussen en zorg dan dat je weer beeld hebt.

Tot slot de schotel zo instellen dat je op alle 4 LNB's beeld hebt.

Polarisatie is een instelling per transponder frequentie. Per transponder zitten er een aantal zenders. Je hebt Horizontaal en Vertikaal. Is technisch zo gekozen om de frequenties dichter bij elkaar te kunnen houden zodat er meer zenders per satelliet kunnen uitzenden. In de transponderlijsten die je hebt staan deze waarden waarschijnlijk al goed. Je satelliet ontvanger schakelt de LNB automatisch om afhankelijk van de instelling voor die bepaalde zender.

Diseq instelling moet kloppen met de switch die je hebt. Op de switch of in bijgeleverde handleiding staat m.i. wel iets over Diseq?

LNB LOF e.d. staan default goed maar zou jekunnen kontroleren met de opdruk / handleiding die bij je LNBs zit.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie,

Ik denk dat ik een losse ontvanger ga regelen voor het afstellen, met die kaart zou het nog eens heel lang kunnen gaan duren.

Ik heb progdvb aan de praat gekregen. Maar ik zie alleen in dat programma een transponder scan staan, en niet een satelliet sterkte, kun je niet africhten met progdvb?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen