Ga naar inhoud


[Nokia 9500] dubble lnb op nokia 9500


Gast

Aanbevolen berichten

Heb sinds kort een dubble lnb op mijn sat<BR>gemonteerd.Ik krijg alleen van de astra signaal binnen.Ik moet iets in de setup<BR>menu veranderen maar weet niet precies<BR>wat.Wie helpt mij op weg?? confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goh wat een bekend probleem. Ik heb ook een Nokia 9500 met DVB2000 erop geinstalleerd. Tussen mijn twee LNB's en de decoder heb ik een Diseqc 2.0 multiswitch. Minj schotel is een78 cm Triax met een 6 graden feedholder voor 2 LNB's.<P>Na veel puzzelen had ik mijn set zover gekregen dat ik of Astra of Hotbird kan kijken. Hierbij had ik de switch in mode 1 (Diseqc_Lo/Hi) staan. Ik moest natuurlijk wel de schotel steeds iets verschuiven (met de hand!!)<P>Vanmiddag kreeg ik een ingeving en heb ik de switch op toneburst gezet, de schotel uitgericht zoals in andere berichten te lezen valt en: weer aleen Hotbird, of Astra. Per ongeluk drukte ik op een knopje, of kreeg mijn decoder een ingeving, en ik switchte over van Hotbird naar Astra. Nu heb ik uitgevonden dat als ik in DVB menu-9-9 de lnb op 2 zet en op OK druk dat de switch schakelt, maar waarom doet hij dat niet automatisch als ik van NL-1 (Astra) naar TVE-internationaal ga (Hotbird). Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat aan de instellinen van DBV2000 ligt. Misschien kan iemand ons beiden helpen en de benodigde instellingen voor DVB2000 hier neerzetten. <P>Het gaat mij in ieder geval om de setting in MENU-SETUP-LNB setting en LNB-Control en MENU-Expertmenu-Diseqc. confused.gif" border="0<P>Het viel mij ook op dat ik een aantal Astra zenders niet meer kan ontvangen als ik ingesteld ben op beiden, maar ik heb nu nog met zoveel variabelen te maken dat ik eerst eens wil weten welke settings ik moet gebruiken!<P>Wie helpt ons!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens met dvb2000 edit de settings lijs erin te zetten, je hoeft met de LNB setting niets te veranderen als je maar de eq filter gebruikt.<BR>Wel opletten dat je niet een zeer kleine schotel gebruikt want je moet net tussen bijde satellieten in zitten.<BR>Suc6

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter,<P>ik neem aan dat jouw schotel goed gericht is, met andere woorden indien je 1 LNB-kabel aansluit krijg je ASTRA en indien je de andere LNB kabel aansluit krijg je HOTBIRD?<P>Bij mij werkt dat in ieder geval al wel. Ik heb nu mij switch op toneburst staan (mode 9). Het lukt mij al wel om de switch te laten switchen, alleen niet automatisch.<P>Voor wat betreft DVBedit: ik wil eerst mijn schotel aan de praat krijgen voordat ik verder ga met mijn hobby en de decoder op de PC aansluit. Dus als iemand mij uit kan leggen in welke mode switch moet staan en hoe de setting in DVB2000 moeten staan dan ben ik (en ik denk Peter ook) aardig op weg geholpen. (Misschien heb ik dan ook plezier van de schotel in plaats van 2 dagen pielen wink.gif" border="0 )<P>Mijn volgende stap wordt inderdaad het aansluiten van de decoder op de PC met een seriele kabel.<P>Wie helpt ons verder?? (Heb hierover ook nog geen FAQ gezien!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter, ik ben er uit. Mijn decoder schakelt automatisch tussen mijn twee LNB's. Wat heb ik veranderd. Allereerst heb ik mijn switch gezet op mode 4 (Diseqc_option_A/B controls Switch.<BR>Vervolgens heb ik de Hotbird satteliet afgezocht met in het zoekscherm Diseqc 3 als Diseqc kanaal. Op een of andere duistere wijze gaat hij dan met mijn tweede LNB zoeken. De gevonden kanalen worden dan automatisch opgeslagen met de juiste LNB. Als ik nu switch van NL-1 naar TVE-internationaal schakelt de switch netjes over.<P>Ik hoop dat je wat aan mijn zoektocht gehad hebt smile.gif" border="0 <P>Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt nu perfect!!!<BR>Het enige wat ik veranderd heb (mocht ik nog <BR>iets over het hoofd hebben gezien hoor ik dat graag) is met dvb settings de hotbird channels allemaal gelijk te selecteren en de diseqc op 2 te zetten.<BR>Bedankt rene bladder voor jouw tips en alle<BR>andere voor hun medewerking!!!!<BR>Topic kan gesloten worden!! smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...