Gast Geplaatst: 17 juli 2004 Geplaatst: 17 juli 2004 Hi All Ik heb een Philips Digital tv 32dw6557 met een Common Interface die oorspronkelijk voor de engels markt bestemd is. Mijn vraag: kan ik hiermee ook Digitenne ontvangen als ik een module (Conax ?) en een Digitenne kaart er in stop? Alvast bedankt!
Harry_Nak Geplaatst: 17 juli 2004 Geplaatst: 17 juli 2004 Heeft de tv dus een DVB-t Tuner ingebouwd? Het is een goede vraag, heeft iemand uberhaupt dit al uitgeprobeerd of het mogelijk is met een conax of andere module die werkt met conax-kaarten de Nederlandse zenders van Digitenne zichtbaar te maken met een digitenne kaart? Pluk een roos, die is rood.
Gast Geplaatst: 18 juli 2004 Geplaatst: 18 juli 2004 Citaat: Heeft de tv dus een DVB-t Tuner ingebouwd? Klopt! Hij heeft een DVD-t tuner ingebouwd! En voor zo ver ik weet gebruikt Digitenne het Conax systeem.
Harry_Nak Geplaatst: 18 juli 2004 Geplaatst: 18 juli 2004 Inderdaad gebruik Digitenne het Conax-systeem, maar de vraag is natuurlijk of een Conax-CI of ander type die Conax kan precies dezelfde versie van Conax is zodat de kaart werkt! Kwestie van uitproberen eigenlijk! Pluk een roos, die is rood.
EuroMarco Geplaatst: 19 juli 2004 Geplaatst: 19 juli 2004 Probeer eens of je er Nederland 2 mee kunt ontvangen. Die is ongecodeerd.
Gast Geplaatst: 19 juli 2004 Geplaatst: 19 juli 2004 Om het een en ander uit te proberen heb ik zeker wel een module nodig, of kan ik ook zonder module Ned 2 ontvangen?
Harry_Nak Geplaatst: 19 juli 2004 Geplaatst: 19 juli 2004 Zoals gezegd is Nederland 2 ongecodeerd en dus geen module of kaart voor nodig, ook niet voor de radiozenders meende ik! Pluk een roos, die is rood.
EuroMarco Geplaatst: 20 juli 2004 Geplaatst: 20 juli 2004 Je moet zonder module zeker Nederland 2 kunnen ontvangen, ik gebruik een DVB-T ontvanger met een Conax 3.03 CAM + geldige kaart. Daarmee heb ik beeld op het complete digitenne pakket. Als ik module en kaart er uithaal, heb ik alleen Nederland 2 en alle radiozenders. Wat niet goed gaat, is de update van de kaart, die iedere maand noodzakelijk is voor verlenging van het abonnement. Daarvoor moet ik mijn ontvanger resetten, dan komt de update binnen. Krijg je wel een kanaallijst als je zoekt? Is je antenne goed? Zit je binnen het ontvangstgebied van Digitenne? De gegevens van dit toestel kon ik niet vinden, wel van de opvolger, de 32DW6558. Die heeft volgens mij de benodigde specificaties: - Tuner: VHF/UHF 7/8 MHz - TV system: COFDM 2K/8K Ben benieuwd. Het is wel een erg mooi toestel overigens. Marco
EL PIÑO Geplaatst: 25 juli 2004 Geplaatst: 25 juli 2004 Citaat: nederland 2 is nog overal niet beschikbaar Overal waar je DVB-T kan ontvangen kun je Nederland 2 krijgen. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 25 juli 2004 Geplaatst: 25 juli 2004 Nederland 2 mag niet gecodeerd worden door Digitenne omdat Ned.2 gezien wordt als de nationale rampenzender. Hoe dat dan zit met de satelliet-ontvangst van Ned.2 weet ik ook niet. Dutchmen_474
Murdock Geplaatst: 25 juli 2004 Geplaatst: 25 juli 2004 Het verhaal wat ik destijds heb gekregen is dat ze kunnen controleren of er signaal binnenkomt voordat de kaart wordt geactiveerd. Dat verhaal van rampenzender klinkt onlogisch aangezien de kans erg klein is dat er iemand toevallig een FTA ontvanger heeft wanneer de pleuris uitbreekt. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen