Ga naar inhoud


[Nokia] Seriele poort stuk ?


Gast

Aanbevolen berichten

Vandaag even aan de gang geweest met de seriele aansluiting van mijn MM9500 (settings downloaden om in mijn 2e 9500 te zetten). Ik plug seriele kabel in mijn 9500 (volgens mij stonden zowel computer als MediaMaster nog aan (doe ik overigens altijd)) en sindsdien kan alle software geen seriele communicatie met mijn mediamaster maken. De seriele verbinding met mijn andere Mediamaster doet het nog gewoon (met zelfde kabel en zelfde computer). wie weet hier meer van ? Heb ik mijn seriele poort van mijn mediamaster opgeblazen (zoja, waar kan ik deze laten repareren) of ligt het misschien ergens anders aan ?<P>Groeten,<BR>een balende Sten !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is dus gelukkig te repareren.<BR>Wat waren de kosten van die reparatie ? En denk je dat meerdere elektronika / sat zaken deze reparatie uit kunnen voeren ?<P>Groeten,<BR>Sten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de settings goed staan in [GUIDE], [9], [A], [6] ?<BR>Zo ja, dan kun je een RESET proberen.<BR>(De 3 knopjes op de MM tegelijk indrukken dan de aan/uit knop op de AB) <BR>Werkt dat ook niet dan zou je via een BDM-Interface ALLES kunnen wissen en er opnieuw inladen.<BR>Als dat ook niet helpt dan is je Serieele poort waarschijnlijk kapot.<BR>Je kunt dan beter voor ca. Fl. 200,- een SCSI-kaart in je PC zetten. Dit geeft veel meer voordelen v.w.b. de MM dan een Serieele aansluiting. (Stukken Sneller)<P>Succes... wink.gif" border="0<p>[ 02-07-2001: Message edited by: MediaMaster ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen (als ik thuis ben) de settings even checken. Ik neem aan dat die goed staan aangezien ik die niet veranderd heb.<BR>Daarna zal ik de RESET proberen. Een SCSI interface heb ik al (Adaptec 2940, communicatie PC <-> MM nog niet aan de praat) maar ik wil de seriele interface sowiezo werkend houden.<BR>Ik zie in je profile dat je in Lichtenvoorde woont !? Ik woon in Gaanderen. Weet jij een goede satshop in de buurt die eventueel ook BDM interfaces verkoopt (mocht ik die nodig hebben) ?<P>Groeten Sten

Link naar reactie
Delen op andere sites

STEN, <P>Een goeie Sat-Shop in de achterhoek weet ik zo niet, In Silvolde schijnt er een te zitten maar of die goed is (?? !)<BR>Ik heb mijn Satelliet apparatuur van HTW uit L'voorde. Maar die verkopen enkel ontvangers omdat ze een Audio-Video zaak hebben !<BR>Echt veel verstand hebben ze er niet van,<BR>ze weten bv. niet eens wat DVB2000 is.....<P>Mijn Sat-Hobby-Apparatuur heb ik of zelf gesoldeerd of gekocht op Internet !<P>Tip, kijk eens op de Satelliet StartPagina.<P>Succes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even de settings bekeken en (gelukkig) stond de overdrachtssnelheid van mijn seriele poort niet goed (9600 i.pv. 38400). Schijnbaar is deze instelling gewijzigd tijdens het inpluggen van een seriele kabel. Heel vreemd maar ben weer blij dat ik serieel kan communiceren met m'n 9500 wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

sten: als je in menu-9-a kijkt, moeten opties 1/2/3/4 alle op off staan anders springt optie 6 op 9600 baud. misschien dat je daar bezig bent geweest.als je dbox echter met een echostar LT8700 moet communiseren is 9600 de juiste optie<BR>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...