Ga naar inhoud


[Nokia] hard-disk recording


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

vandaag heb ik een HD op mijn nokia 9500 aangesloten om films te opnemen.<BR>maar ik kan alleen geluid opslaan, waarschijnlijk omdat er alleen mp2 wordt opgenomen..<BR>is er een overflow versie die wel films laat opnemen op de HD?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,<P>Nee, je kan niet rechtstreeks via dvb2000 video opnemen op HD (alleen geluid). <BR>Je kan wel via streamreader <BR>( <A HREF="http://go.to/streamreader" TARGET=_blank>http://go.to/streamreader</A> )<BR>en de SCSI poort op je nokia met een snelle (!!) PC video opnemen in MPEG2 formaat. Helaas zijn die opnames niet altijd perfect (synchroon), maar dat heeft te maken met de manier waarop de nokia de stream doorheen de scsi poort stuurt. Hier is middels streamreader ongeveer het best mogelijke resultaat reeds behaald (laatste patchen zijn slechts bugfixen), en het ziet er niet naar uit dat "perfect" opnames ooit mogelijk worden. ( Veel heeft te maken met de snelheid van je PC... minstens PII(III)-350-400 )<P>groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een goede kwalitijd is erg belangrijk dat je een snelle PC of MAC hebt!<BR>Je jan namelijk al gauw bij MPEG 2 te maken krijgen met drobframes. Ik vind dat het veel en veel beter gaat op een Mac daar Windows niet al te logisch is!<BR>Ook is natuurlijk een snelle hardeschijf ook een vereiste zoal ATA 66 en 7200 snelheid!

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet via PC. Wanneer je beeld en geluid als aparte bestanden (video MPV / geluid MP2)opneemt kun je met een oude PC en trage harddisk volstaan.<P>Wil je realtime (tijdens het opnemen) beeld en geluid tot een MPG bestand wilt samenvoegen heb je vrij snelle PC nodig.<P>M.b.t. je harddisk die moet vooral groot zijn. De snelheid speelt totaal géén rol. Even rekenvoorbeeldje 8mbit/s (zo'n hoge kwaliteit zend niemand maar rekent makkelijk) is 1 mbyte per seconde aan data. Een trage 5400rpm harddisk haalt > 10 mbyte per seconde en dus geen probleem. Wanneer je een uur opneemt heb je dan wel 3,6 Gbyte aan data. Neem je twee uur op en wil je die bewerken heb je al 15 Gbyte nodig dus dan is 60 gigabyte geen luxe...

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen kan natuurlijk altijd op en CD-R, er is zat aan software te vinden die het redelijk kunnen inpakken!<BR>Ik heb een SCSI ook aan mijn nokia hangen, neem sommige dingen op, zoals goede pop concerten en zet die dan weer over op CD-R dit zonder problemen, wel moet je met hoge compressie wel een snelle PC hebben of natuurlijk, beter nog, hardware goede APG kaart hebben!<BR>Suc6

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Neem zelf ook zo nu en dan wat op met mijn nokia 9500. Gebruik een adaptec 2940 SCSI controller, 800 mhz pentium III en een 60GB udma-100 HD. Kwaliteit van de opnames zijn perfect en heb geen last van desync's.<P>Als je de boel op cd-r's op wilt slaan zou je er voor kunnen kiezen om dit op VCD of SVCD formaat te doen. Je kan ze dan ook direct afspelen met de meeste DVD spelers.<P>Wil je weten hoe je dit het best kan doen, kijk dan op <A HREF="http://www.vcdhelp.com/" TARGET=_blank>vcdhelp</A>.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb een PIII 500mhz,is dat snel genoeg?<BR>ik moet wel een grotere hd halen, want dan zal het met een 13gb niet veel op te nemen zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 13 gb heb je toch al aardig wat speelruimte voor je nokia, ligt eraan of die geheel vrij is om MPEG 2 op te nemen. <P>Ook is je PC snel genoeg want met een Pn II met een goede harware AGP kaart lukt het al aardig. Het is inderdaad waar dat soms het geluid niet singroon loopt, dat heeft te maken niet alleen met de manier dat de Nokia de SCSI poort behandeld maar ook aan de drivers van de SCSI en de software.<P><BR>Ik heb het probleem opgelost om het opgenomen geval weer te importeren in Adobe premierre 6 en dan het geluid iets naar achteren of naar voren te gooien!<P>Heb trouwens hier een AMD 4 1,4 Gz met DDR en RAID dat wel heel erg snel werkt!<BR>Aleen mijn studio ruimte lijkt wel hel van al die warmte! smile.gif" border="0<P>Maar een airco kan ook nog smile.gif" border="0<BR><A HREF="http://www.biggestdutch.com/unetwork/" TARGET=_blank>Mijn Studio</A><p>[ 27-07-2001: Message edited by: Unetwork ]

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

matchless lol... als je de nokia uit je studio zet dan wordt het behoorlijk wat koeler.. <BR>Ja maar ik heb toch airco smile.gif" border="0 Maar de termostaat is kappot dus warm ik mijn tenen met mijn bijde nokia's smile.gif" border="0smile.gif" border="0<BR>En about the dvb200 recorder doe staat <A HREF="http://sat.spb.ru/nokia_soft.htm" TARGET=_blank>hier</A>

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

PIII 500 is wel genoeg. Ik heb een tijdje een Celeron 433 gebruikt en ook die voldeet prima. De processorbelasting tijdens het opnemen is laag.<P>13 Gb kun je ongeveer 8 uur(afhankelijk van uitgezonden bitrate) opnemen. Omdat je over films opnemen sprak is dat niet zo veel. Zolang je op PC afspeelt is converteren naar Divx een oplossing. Daarmee kun je 2 tot 3 uur per gigabyte opslaan. Kwaliteit wordt dan wel minder (vergelijkbaar aan goede VHS opname). Voor omrekenen naar Divx kan je PC eigenlijk nooit snel genoeg voor zijn. Duurt op mijn 1Ghz Athlon ongeveer 2x zo lang als orginele speelduur shocked.gif" border="0<P>M.b.t. niet synchroon zijn werkt dvb2000recorder (link weet ik niet zo) beter dan de populaire Streamreader. Nadeel is wel dat 'ie het op een hoop zenders bij mij niet doet frown.gif" border="0<p>[ 27-07-2001: Message edited by: Bart ]

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...