Ga naar inhoud


[Nokia] MM 9800 met MA 1.3


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,<P>In mijn 9800 zit nu ruim een maand MA 1.3 software, maar dit loopt absoluut niet stabiel. Ik had dit hier al gelezen nadat ik de software geladen had frown.gif" border="0 <BR>Hij heeft sindsdien moeite met het goed draaien van de schotel (blockt vaak) en programma's opslaan doet ie vaak niet meer in een keer...<BR>Nu wil ik eigenlijk de MA 1.2 software terug, maar hoe doe ik dat?<BR>Ik heb op de Nokia-site gezien dat dat alleen via de satelliet kan. Heeft iemand enig idee hoe ik MA 1.2 er weer in kan krijgen???<P>Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 9800 ken ik verder niet, maar werkt dat echt niet hetzelfde als bij de oude 9500 ?, dus gewoon met een BDM-interface ? Je hebt er toch ook eens de nieuwe versie ingezet, het lijkt me sterk dat je op dezelfde manier niet weer de oude kunt terug zetten.<P><BR>"stay satted"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande kan niet met de 9800. MA13 heeft ie via de satelliet geladen. De enigste manier om dit ongedaan te maken is als volgt.<BR>Ga naar de site van nokia en download de serial loader voor de 9800. Zoek op op het net MA11 en laad deze in je 9800 (digital-sat.it). Daarna via de satelliet MA12 downloaden (nokia heeft de 1.3 weggehaald, omdat deze dus met veel bugs zat)<P><BR>succes,<BR>Mard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, alleen heeft Nokia nu versie 1.2 weer van de satteliet gehaald en er weer 1.3 op gezet. Er zal wel aan gesleuteld zijn maar m'n settingslijsten komen er niet meer in....ook niet met die speciaal voor de versie 1.3 (oude versie 1.3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die MA1.1 software krijg ik er nu ineens niet meer in: geen verbinding met de nokia... kabeltje is volgens mij een beetje op. <BR>en ook geen MA1.2 op de satelliet. Ik denk toch dat ik MA1.3 maar ff erin laat zitten voordat ik de boel verknoei rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze site staat ook een Topic om versie 1.2 te downloaden. Verder werkt de bijgewerkte 1.3 versie die nu op de sattelite staat wel stabiel. De oude versie 1.3 was echt een drama. Bij het opnieuw loaden van versie 1.1 met de serial downloader van Nokia krijg je het commando je ontvanger te resetten. Zet dan niet gewoon je ontvanger uit maar TREK DAN ECHT DE NETSTEKKER ERUIT. Anders geeft het programma de melding dat hij geen communicatie kan opzetten.<BR>Succes, Geo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier de 1.3 draaien zonder problemen. Zelfs met de Aston 1.03 die in de Nokia 9800s wel update (orig abo!) dezelfde kaart + module update nooit in een Humax 5400...Nu jullie weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geo,<P><BR>Het is alleen jammer, dat ik op deze genoemde site geen firmware MA1.2 kan vinden ?? confused.gif" border="0<BR>Zal wel te gek zijn, ik zat hier al heel lang op te wachten, voor de hobby laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<P>Bruce. <BR> shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan. Ik draai nu ook op een 1.3 versie die wel goed draait. Er was echter een versie 1.3 die van de satelliet is gehaald, verbeterd en nu deze week weer op de satelliet is gezet. Verschijnselen waren bij mij: keiharde audio 'plop' bij het uitschakelen van de Nokia, het soms blijven hangen tussen teletext en tv mode waardoor je niet meer naar een ander kanaal kon switchen, geen goede overschakeling tussen Viacces en Seca en soms communicatieproblemen met de CI en dat duurde dan een halve minuut. Met de nieuwe versie 1.3 is dit absoluut allemaal opgelost.<BR>Trouwens, de hierboven vermeldde URL moet zijn: <A HREF="http://satellite.ontheweb.nl" TARGET=_blank>http://satellite.ontheweb.nl</A> <BR>Is trouwens geen commerciele site maar wel interessant voor de Nokia 9800 gebruiker. <BR>Geo tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zugv<P>Doe maar geen moeite om het serieummer op te sporen, want ook al geef je het serienummer op bij de Nokia downloadsite, dan krijg je toch de melding dat er geen firmware voor de ontvanger beschikbaar is.<BR>Dit heeft er alles mee te maken dat ze de upgrade alleen via de satelliet doen. Er is wel firmware beschikbaar op het internet, maar ik neem aan dat deze bij de vakhandelaar is "ontglipt".<P>Ik heb overigens zelf totaal geen ervaring met het serieel upgraden van een 9800, omdat ik deze ontvanger alleen nog maar geupgraded heb via de normale weg.<BR>En ik moet zeggen dat MA1.3 mij tot nog toe zeer goed bevalt.<BR>Wel na downloaden eerst de ontvanger compleet opnieuw laten installeren (via het menu), en daarna MA1.3 settings erin.<BR>Heel af en toe bij snel heen en weer zappen wil hij nog wel eens vastlopen, maar dat deed MA1.2 veel erger naar mijn mening.<BR>Alleen de teletekst bug is een echte achteruitgang, maar ja, daar heb ik persoonlijk niet zoveel moeite mee.<P>Groetjes Twinsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nokia achterhaald ???????????????????dacht het niet, hihi....<BR>Voor mijn ogen, en oren niet, in tegendeel, blijven de beste ontvangers die er zijn! laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<BR>( Heb hier ook MA1.3 al een hele tijd in gebruik, maar werkt gewoon stabiel, ook met zappen enzo,en ook bij versie MA1.2 laugh.gif" border="0 )<BR> <P><BR>Gr;<BR>Bruce. cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...