Ron Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Canal+ gaat toch kaartjes wisselen in Nederland! Begin: juni 2002. Dan worden nieuwe kaarten verzonden, maar onbekend is nog of settopbox-eigenaren voor de nieuwe kaart eenmalig extra moeten betalen (what else is new). Bij originele Mediaguard-boxjes wordt vanaf feb. 2002 al een nieuw type kaart geleverd, met een processor van het type RISC (dat vinden veel mensen vast niet leuk). Men gaat dan op dagelijkse basis nieuwe keys versturen. (leuk, dan moet je na aanschakelen eerst 15 minuten wachten op beeld??) Het goede nieuws: Uit tests blijkt dat de Aston-cam de nieuwe kaart aankan. (99,9% zeker) <p>Deze informatie komt volgens onze informant zoals altijd direct van de canal+ directeur waar wij zeer goede banden mee hebben <p>Groetuh,<p>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Dat die Aston het doet is heel mooi, dan weet ik nu heel zeker dat mijn laptop snel gefict moet worden - . Wat een werk zal-ie krijgen !
Gast Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Ben ik blij dat mijn cam nog op zolder ligt <p>km
Gast Geplaatst: 6 november 2001 Geplaatst: 6 november 2001 Hoe zit dat nu Toxic? Heb jij nu een relatie met de Directeur van Canal+
Bink Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>Onderwerp gestart door Toxic[Q]: <strong>een nieuw type kaart geleverd, met een processor van het type RISC (dat vinden veel mensen vast niet leuk).Q]</strong><hr></blockquote><p>Ik ben niet zo'n techneut, daarom de vraag: waarom moeten we daar niet zo blij mee zijn? Is zo'n processor zo complex dat ie niet na te bootsen is ofzo?
Gast Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 Een Risc processor is gewoon een type processor welke sneller is dan de huidige pic processoren. Door dit geintje kunnen ze meer keywissels doen dan nu, en (denk ik) ook complexere.
prutsie Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 Nou niet allemaal bang worden van dat RISC. het is niets meer en niets minder dan een processor met een gereduceerde instructieset. hierdoor wordt de processor inderdaad sneller. nadeel is dat je (meestal) meer routines moet gebruiken om een programma te realiseren. Het grappige is dat wij ook risc processoren gebruiken om de mosc kaartjes te emuleren. de pic16F84 is bijvoorbeeld een risc processor ! peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 En wat dacht je van de AVR\SPI at90s8515 in de gewone funkaart. Een van de beste risc processors.
Gast Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 Dus in Juni zal het dan eidelijk echt gaan gebeuren ?. Kan haast niet wachten. Laten we wel wezen. Alleen een kaart wissel, maakt voor ons een nieuwe uitdaging, iets wat we allang niet meer hebben gehad, in ieder geval niet van dit calliber. Fijn om uit betrouwbare bron te horen dat m'n Aston waarschijnlijk goed z'n werk blijft doen.
borsjea Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 feb 2002 worden dus de eerste kaarten uitgeleverd bij nieuw Mediaguard-boxjes vanaf juni 2002 worden de oude klanten voorzien dit betekent dus dat men minimaal 5 maanden met beide systemen draaien hopelijk lukt het iemand om binnen die tijd het systeem te kraken! Hoe zit het eigenlijk met Irdeto2 hoor wel geruchten dat het inmiddels gekraakt is maar zie nog niets, wie weet meer.
Murdock Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 In februari de eerste nieuwe kaarten geleverd en in juni omschakelen???<p>Hebben we ca 4 maanden om het zaakje te bekijken.<p>hihi. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Murdock Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 Het is trouwens al gelukt om een MOSC compleet na te maken met een gw. heb dit zelf al getest en werkt prima, zelfs phoenix met MKF werkt goed! Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Checkin Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 Ik mag toch aannemen dat niet alleen maar naar het Nederlandse plus pakket kijkt! Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Edwin Geplaatst: 7 november 2001 Geplaatst: 7 november 2001 Murdock, kan je wat meer info geven over die gw-mosc. Je bedoelt toch 16f84? Desnoods via pm. <p>Edwin
Aanbevolen berichten