Ga naar inhoud


[Nokia] Hoe installeer ik hotbird kanalen op de nokia 9302?


Gast

Aanbevolen berichten


staat die draaibare schotel vast gericht op de HB ??? Als je wil schakelen tussen deze 2 schotels dan moet je een simple diseqc switch hebben, hier moet je wel om vragen bij je leverancier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een nokia mediamaster 9500 (irdeto)er op aangesloten en daar heb ik vrij makkelijk zenders van hotbird op geinstalleerd welke het prima doen. Maar met de seca ontvanger lukt het me niet.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

De disecq switch werkt vermoedelijk niet op de seca ontv., je geeft het zelf al aan, op de andere ontv. geen probl.<BR>Zet de ontvanger eens rechtstreeks op de HB en ga dan kanalen inlezen, (toevoegen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook een seca nokia 9302 en kan gewoon hotbird inlezen ik heb het in menu op schotel 2 gezet en ziedaar loopt hotbird in op decoder kan zijn dat je je astra lnb ff moet los koppelen <BR>succes<BR>gaus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is precies zo'n disecq switch ik heb wel een schakelaar er tussen zitten die je kan omschakelen door alleen de schakelaar over te halen heel eenvoudig is dit een disecq of niet? zo niet is dit dus niet het probleem<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nokia heeft wel de mogelijkheid te switchen, maar deze heeft een simple DiSEqC switch nodig (bijv. Global switch), de seca mediasat ontvangers werken met 22kHZ schakelsignaal, dus niet met DiSEqC 1.0 <BR>Zie ergens anders een topic over kanalen inlezen, eerst HB inlezen (in menu schotel 2, freq hoef je niet in te stellen, wordt alleen gebruikt voor signaalsterktemeter 22kHZ op ON, alle kanalen die je niet wil gebruiken eruitgooien, LNB loskoppelen en dan in menu schotel 1 (ASTRA) inlezen.<BR>Deze ontvangers hebben de vervelende eigenschap toch naar de andere config. te kijken tijdens het lezen, dus dan worden braaf alle kanalen die jij met pijn en moeite hebt verwijderd er weer in gezet.<BR>NIET VERGETEN DE REC OP STBY ZETTEN als je alle kanalen hebt ingelezen en op hun plaats hebt gezet want anders wordt er niks in het geheugen opgeslagen ...... dan kan je weer overnieuw beginnen.<BR>Succes JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...