Ga naar inhoud

Mandrake Linux 10.1 alpha 1

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren is op de site van MandrakeClub de eerste alphaversie van Mandrake Linux 10.1 verschenen. Deze release is verspreid over een drietal iso-bestanden die elk ongeveer 650MB groot zijn. Wat de nieuwe features zijn en worden van de eerste alpha kan op deze pagina bekeken worden. Hieronder kan je de drie cd-tjes downloaden:

http://ftp.belnet.be/linux/mandrake/devel/iso/10.1/i586/

Geplaatst:

@Big JOhn

newbie-vraagje:

kun je mandrake 10.0 ook gewoon upgraden via deze alpha 10.1 of moet je dan het hele zwikkie opnieuw installeren???

Geplaatst:

Bij de upgrade van Fedora core 1 naar Fedora core 2, had ik de keus om een bestaande installatie te upgraden ...of om een volledige nieuwe install te doen.

Met Mandrake weet ik het niet !

Geplaatst:

Als je een goed werkend systeem (Mandrake 10) hebt, ...dan zou ik daar niet aankomen.

Blijf gewoon werken met deze configuratie...'t verschil is minimaal. Tenzij je zegt,dat er bepaalde hardware in jouw bestaande pc niet goed wordt ondersteund , kan je misschien overwegen om over te stappen.

Vergeet wel niet, dat bij dit nieuw alpha 10.1 ,...wat eigenlijk een beta-besturingssysteem ...nog wat kinderziektes naar boven zullen komen....die dan op hun beurt ongedaan zullen gemaakt worden in een alpha 10.2 enz...

Wat je wel hebt is, als je ' upgrade' haal je ook meteen alle nieuwe 'upgedate files' binnen...dus je systeem wordt veiliger.

Geplaatst:

@BigJohn

Bedankt voor de tip. Je hebt gelijk, iklaat het maar ff zitten. Mandrake 10.0 loopt bij mij verder heel aardig. Ik zou het alleen doen om Gnome 2.6 in de hoop dat die de muistoets-instelling wel zou bewaren....

Geplaatst:
Citaat:
Bedankt voor de tip. Je hebt gelijk, iklaat het maar ff zitten. Mandrake 10.0 loopt bij mij verder heel aardig.

Je kan idd beter wachten tot de stable versie van 10.1 uitkomt, over het algemeen is dan niet zo lang na de alpha versie (al komt er vaak nog wel een beta na).

Citaat:
Ik zou het alleen doen om Gnome 2.6 in de hoop dat die de muistoets-instelling wel zou bewaren....

Mogelijk gewoon een foutje in je instellingen? Je kan trouwens ook vanuit Mandrake updaten via internet, heb Mandrake nu even niet bij de hand maar kijk eens bij je programmas het moet er bijstaan. Mogelijk krijg je dan wel de nieuwe Gnome versie.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

@sjel,

Ik heb bij mij Gnome 2.6 draaien onder Debian.

Hier blijven de mousekey instellingen in elk geval wel bewaard na het uitloggen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Na een eerdere alpha release is nu de eerste beta van Mandrake Linux 10.1 verschenen op de site van MandrakeClub. Deze release is verspreid over een drietal iso-bestanden die elk ongeveer 650MB groot zijn, maar kan ook als Torrent worden opgehaald.

Geplaatst:

Ik zou nog even afwachten, de 10.0 release is zeer stabiel ik heb het prima werkend hier met alles erop en eraan. Zou gewoon wachten op een nieuwe officiele release.

Alleen heb ik 1 klein ding wat wel werkt maar niet blijft, ik heb XsawTV en een avermedia TV 98 kaart, op oudere versies van mandrake draait dat prima en blijft ook de config bestaan, reboot ik echter met mandrake 10.0 kan ik de gehele XsawTV weer gaan instellen? Nu weet ik de TV kaart config benaming niet in de bash shell, dus doet config met KDE. Weet jij misschien wat de conf is voor de tv kaart? Of misschien iemand anders.

Dit is namelijk nergens te vinden in geen enkele doc, of ik heb er overheen gekeken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen