Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Cam laten ombouwen voor seca op Nokia 9500?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een mailtje gekregen van M**t over seca op mijn nokia 9500 cam.<BR>Hiervoor moet ik de cam opsturen (kosten 149 gulden) en dan kan ik nadat ik de cam weer terug heb gekregen sece, irdeto, viacces enz ontvangen<P>Kan ik ook de cam van mijn pace opsturen?<BR>Weet iemand hier meer over?<BR>Of iemand ie me kan vertellen wat hun prcies gaan doen met mijn cam?<P><BR>ALVAST BEDANKT!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Wie is M**t?????<P>Je kunt de cam van je pace gerust opsturen.<BR>Of dat zin heeft is een tweede want de pace zal echt geen s*c* of via**ess doen. Nu niet en nooit!!!<BR>149 piek....hmmmm, de duitsers doen het een aardig stukkie goedkoper.<BR>Een m**t van mij doet het voor de helft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook dat mailtje gekregen , en die m**t is niet in duitsland .<BR>m**t is van zeeuws-vlaandern in nederland.<BR>en dit staat in de mail<BR>Laatste HOT nieuws<BR> <BR>Het is dan eindelijk werkend.<BR>In u Nokia 9500,9200,Dbox kunt u nu Seca ,Irdeto,Betacrypt,Viaccess<BR>bewonderen.<P>Hoe werkt het.<BR>Stuur of breng u oude cam bij ons binnen, deze wordt omgebouwd, daarna is u nokia geschikt voor ............. <BR>leuke dingen<BR>Ombouw duurt afhankelijk van de drukte 2 tot enkele dagen<BR> <BR>Kosten ombouw fl. 149.00 / 2750 bfr<BR>dit lijkt mij niet op duits<BR>groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mede hobbyisten,<P>Ik vindt 149,- gulden wel heel erg overdreven duur als je het mijn vraagt.<BR>De soft van de ca module staat her en der op het net, en de prom is ook zo duur niet.<BR>Dat is dus bepaalt geen hobby voor die prijs.<BR>Maar goed ik vindt het al heel erg aardig dat het werkt, dus de goede oude nokia's kunnnen weer van de zolder afgehaald worden.<P>Bye HobbyMan

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>ik heb ook dat mailtje gekregen , en die m**t is niet in duitsland . <HR></BLOCKQUOTE><BR> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>dit lijkt mij niet op duits <HR></BLOCKQUOTE><P>Wie zegt dan dat dit duitsers zijn??? In mijn post hierboven stel ik dat "de duitsers" het een stukkie goedkoper doen dan f149,-- wat M**t ervoor rekent.<BR>Met "de duitsers" bedoel ik bijv d*g*cr*ck of d*bsh*p<P>Die lezen kan heeft een streepje voor.<P>Groeten, D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 2.3 kun je opsturen, de software voor de eprom is geschikt voor alle cam-versies.<BR>Cam versie 2.1 en 2.3 zijn niet hetzelfde.<BR>Zitten verschillende RSA chips in.<BR>Groetjes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je het nu??? kan alleen de 2.3 omgebouwt worden, of kunnen gewoon alle versies omgebouwt worden. Ik heb zelf een 2.3 1.13f en daar kon het eerst niet mee.<BR>nu heb ik vandaag net een andere cam erbij gekocht en dat is een 2.1 1.10c. Welke moet ik nu gebruiken..<BR> confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@diavolo<P>Bedankt voor je antwoord... Gelukkig heb ik vandaag een gebruikte 2.1 1.10c voor Fl 100,-<BR>op de kop weten te tikken smile.gif" border="0 <BR>Ik heb ook ontdekt dat het te maken heeft met de irdeto chip di in de cam steekt.<BR>Eerst deden alleen de SAS001, 002 en 003 goed, maar de laatste versie van de bin schijnt met alle oude cams te werken..<BR>Morgen wordt mijn cam aangepast met een voetje dus dan kan ik doen en laten wat ik wil, en als tie ploft.. ach dan kan ik nog met de originele cam verder kijken smile.gif" border="0<BR>WERkt het trouwens alleen met emulator of kan het ook met ds9?<BR> <BR>Als ik alles voor elkaar heb zal ik wel een FAQ schrijven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bouwen jullie nou zo'n cam om. Hoe haal je bv de smd eeprom er op de goede manier af? Las zojuist dat iemand het met een flatcable-tje het heeft laten werken. Ik begrijp ook dat jullie geen smd-27c512 eeprom gebruiken maar een gewone. Kortom kan iemand een korte uitleg geven hoe hij het een en het ander heeft gedaan om de cam te veranderen?<P>Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Hoe bouwen jullie nou zo'n cam om. Hoe haal je bv de smd eeprom er op de goede manier af? <HR></BLOCKQUOTE><BR>SMD eprom eruit: flinke klodder tin over alle contacten v/d eprom, alle 4 kanten flink warm stoken met je soldeerbout, en de eprom valt er na een aantal seconden bijna vanzelf uit. Begin niet a/d eprom te trekken, anders heb je kans dat je je printspoortjes vernielt en kun je de cam weggooien.<BR>Overtollig soldeertin v/d contacten verwjderen.<BR>Volgende stap hangt van je eigen creativiteit af. Je kunt er een nieuw OTP-eprommetje inzetten, je kunt er een flash-eprom inzetten, dit alles natuurlijk pin-compatible, of met een verloopkabeltje een ander soort programmeerbaar IC gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dit is nu duidlijk. Ik ben dan van plan om een grote eeprom te gebruiken. Voor dat smd gedoe heb ik geen programmer. Heb toch zeker niet alle 28 pootjes van de eeprom nodig? Welke pootjes zijn nou echt van belang. Is er nergens een schema te te vinden of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...