Ga naar inhoud

[Nokia 9500] Cam laten ombouwen voor seca op Nokia 9500?

Gast

Aanbevolen berichten

• Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Zo word je nooit een echte hobbyist !<BR>een voorbeeld je weet dat het een 27c512 is <BR>ga naar een zoekmachine en zet daar 27c512 neer en je krijgt wat pagina s daar kijk je ff en voila www-s.ti.com/sc/psheets/smls512g/smls512g.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet ik nou met een datasheet van een 27c512. Mijn vraag is heel simpel. Je hebt natuurlijk niet alle 32-pootjes nodig die op de smd-27c512 zitten. Toch??? Als je bv een stukje print maakt met daarop een voetje waar de eeprom in past, dan kan je straks heel gemakkelijk experimenteren met verschillende software in de ca module. Misschien heeft iemand een schema van een ca-module, dan kijk ik zelf wel effe. Dit is waarschijnlijk weer een onmogelijke vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Secret-Satellite_Service:<BR>[QB]Hoe bouwen jullie nou zo'n cam om. Hoe haal je bv de smd eeprom er op de goede manier af? <HR></BLOCKQUOTE><P>Ik heb de M27C512 er met een aansteker afgekregen. Dat gaat prima.<P>Gewoon de CAM opkop, Klein vlammetje in het midden van de Eprom, beetje met de cam schudden en hij valt er zo uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

je kan ook met een scalpel(hobby-mesje) de pinnetjes zo laag mogelijk afsnijden(paar keer eroverheen gaan, niet in een keer),en dan kan je de chip er gewoon vanaf tillen.moet je wel een vaste hand voor hebben want een kras op je cam kan erg nadelig werken..<BR>daarna alle stukjes van de pinnen op de cam eraf braaien.kijken op sluitingen!!!<BR>voetje erop peuteren en je kan de orginele chip hergebruiken.wel zorgen dat je goed geaard ben(ik heb dit op de aanrecht gedaan met draadjes aan de cam,soldeerbout, handen)<BR>werkt perfect..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook een dun draadje onder de eeprom door steken, ergens vast solderen b.v. laatste pootje, pootjes 1 voor 1 warm stoken en het draadje onder de warme pootjes halen.<P>Als je de boel niet te warm stookt blijft de eeprom ook nog goed.<P>WaferJo. laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.