Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Cam laten ombouwen voor seca op Nokia 9500?


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

HaHaHa,<P>Vandaag voor mij de primeur !<BR>Dit had ik nooit verwacht....<BR>Ik ontvang nu eindelijk Seca, Irdeto & Viaccess met m'n MM9500, en het werkt perfect !<P>Wat een gepruts was dat gesoldeer, zeg !!<P>Ik gebruik nu een 27C512 EPROM (UV Erasable) met "AMONS CAMBINFILE 2.2" i.c.m. WB 3.5 !<P>Je moet inderdaad alle 28 pootjes doorverbinden.<BR>(4 Pootjes vervallen bij de DIL32, zie datasheets )<P>De CAM heeft niets geleden van het afsolderen m.b.v. een aansteker.<P>Iedereen met een beetje soldeerervaring moet dit zeker proberen<BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>AMONN... HULDE !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een programmer om een 27c512 DIL28 pins eeprom te proggen. Nou zou je simpel weg kunnen zeggen om een adaptertje te maken van DIL28 naar PLCC32. Jaja ik heb me eigen er een beetje inverdiept! De benodigde gegevens kan ik nu wel vinden door gebruik te maken van de juiste datasheat. <BR>Maar wat ik weil, dus een adaptertje van 28 naar 32 kan toch nooit werken? Zijn de spanningen wel gelijk. Belichtingstijd etc. Het proggen van een dil28 27c512 verschilt zelf al per merk! Wie kan mij even al tikken verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

--> Secret-Satellite_Service:<P>PLCC32, Zijn die wel te krijgen als Eprom ?<BR>ik dacht alleen als OTP PROM<BR>EPROM = UV Erasable Programmable Read Only Memory ?<BR>EEPROM = Electrically Erasable Read Only Memory<BR>(OTP)PROM = One Time Programmable Read Only Memory.<BR>In ieder geval is de PLCC32 technisch gezien identiek aan de DIL28, Alleen het uiterlijk is anders, en er worden bij de plcc32 vier pootjes niet gebruikt. In de PROM zijn die 4 niet aangesloten (pin 1, pin 12, pin 15 & pin 26)<BR>ProgrammeerSpanningen, Adress Inputs,etc. zijn exact hetzelfde. wink.gif" border="0 <P>--> Berten,<BR>Je bedoeld de Nieuw te Proggen 27C512 Parallel over de orginele PROM van de CAM ?<BR>Dat zou ik maar niet proberen, Nee de oude moet eruit en kan in de Prullenbak ! tongue.gif" border="0 <P>--> Pipokoeie,<BR>Grg Gdn !! laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt MediaMaster,<BR>PLCC32 bedoel ik het voetje mee. Lukt het nou makkelijk om een PLCC32 voetje in de cam te plaatsen? Het voetje is natuurlijk breder dus groter in formaat dan een standaard eeprom die in de cam hoort. Ik heb wel foto's gezien waarbij ze dus een PLCC32 voetje op de cam hebben geplaatst. Maar ja lijk me wel heel lastig te solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet,<P>Maar ik neem aan dat de Socketfabrikant geen onmogelijk te solderen voetje produceerd. laugh.gif" border="0 <P>Anders moet je SMD-pasta gebruiken.<P>Ik heb de Eprom met een Flatcable buiten de CAM hangen. (Een normale 27C512UV-Erasable DIL28, geen PLCC).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...