Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Cam laten ombouwen voor seca op Nokia 9500?


Gast

Aanbevolen berichten

Ja dat kan natuurlijk ook. Ik zit toch nog even te dubben voordat ik de soldeerbout erin gaat steken wat ik nou precies wil. Wat is nou makkelijker, een flatcable eraan solderen of een plcc32 socket er op bakken. Misschien stomme vraag wat voor een flatcable gebruik je hier voor, hoe dik zijn de aders 0,2 0,5 mm2 etc. ? <P>Groeten en thx,

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat maakt niet zoveel uit.<P>Je kunt bv. een IDE-Computerkabel nemen.<P>Hoe dikker de kabel, des te moeilijker solderen.<P>Ik denk dat een PLCC Socket makkelijker en mooier is.<P>Het nadeel is dat als er een betere versie komt je weer een nieuwe OTP moet aanschaffen en programmeren.<BR>Omdat ik eerst nog niet wist hoe de gepatchte CAM zou werken was in mijn geval een 27C512 Eprom makkelijker.<p>[ 04-08-2001: Message edited by: MediaMaster ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch jammer dat de 28c512 eeprom net een iets andere pinbezetting heeft dan de 27c512, als dit gelijk zou zijn, dan was de keuze zo gemaakt.<BR>Misschien een idee voor een fabrikant of handige knutselaar: maar een voetje waarin deze klein aanpassing ingebakken zit.<P>succes, stokie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het is niet zo heel moeilijk om een plcc voetje te solderen, en zelfs het doosje kan weer dicht..<BR>ik heb een kleine faq geplaatst hoe je dit kan doen..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo de OTP Eprom 27c512 plcc32 uitvoering geprogrammeert met amon V4.0 om zelf u cam<BR>te modificeren (30.-Gulden Verzending kosten inbegrepen ) laugh.gif" border="0 plcc32 voetje fl.6 <BR>Alsook full cam upgrade met ingebouwt interne koelling(nieuw)!!! shocked.gif" border="0voor info <P>email lodewyckx@skynet.be] laugh.gif" border="0<P>Groetjes<P><BR> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0<p>[ 06-09-2001: Message edited by: satbandit junior ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

bla bla .....cam wordt omgebouwd, daarna is de nokia geschikt voor ............. <BR> <BR>Klopt dat er alleen dan geen originele Irdeto, seca of viaccess kaarten in kunnen gebruikt worden, maar alleen een slim stout "ds9" kaart of goldcard ?<P>cu,<BR>checkin

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goldkaart werkt prima met omgebouwde CAM en de juiste (Seca)Keys. DS-9 Kaart werkt nog beter omdat dan Ird. Bet, Via & Sec tegelijk op 1 kaart werken.<BR>Gold met ird*to files werkt ook nog steeds.<BR>Of de orginele kaart werkt weet ik niet omdat de mijne is opgeblazen.<P>Sinds vandaag werkt ook Discovery weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by checkin:<BR><STRONG>bla bla .....cam wordt omgebouwd, daarna is de nokia geschikt voor ............. <BR> <BR>Klopt dat er alleen dan geen originele Irdeto, seca of viaccess kaarten in kunnen gebruikt worden, maar alleen een slim stout "ds9" kaart of goldcard ?<P>cu,<BR>checkin</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Werkt ook met origineel irdeto card 100% !!!<P>Groetjes<P> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

satbandit jr.<BR>wat bedoel je met org. irdeto ?<BR>ik heb een 1.2 die ook?<BR> gr.trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het OTP eprommetje geprogd en al kun je samen met een socked bestellen bij d_gicr_ck.de voor 25 DM + verzendkosten.<BR>Hoef je alleen nog maar te solderen. Geen gedoe met proggen en draadjes.<BR>Ik hoop dat ik deze onvolledige url mag plaatsen, zoniet dan mijn excuses. Het is toch in het belang om anderen te helpen.<P>Scooby Doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Trust ik bedoel met origineel !!!!!!multichoice card V1.2 V1.6 C8000/C9000 enz<BR>werken 100% op humax 5400 en Nokia 9200/9500.<BR>Groetjes<P><BR> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0shocked.gif" border="0<p>[ 10-08-2001: Message edited by: satbandit junior ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

satbandit jr. <BR>ik ben vergeten te vertellen dat ik een MM 9500 heb . weet je of het daar op kan met de 1.2 ? mijn cam is onderweg naar d*g*cr*ck en komt terug met een piccard 2<BR>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>De schema`s van de Irdeto CA-Cam`s heb ik hier.....<P>Diegene die intresse heeft, mail maar even.<P>Groetjes,<BR> Erik.<P>E_vankollenburg@hotmail.com<P>P.S.<BR>Ik ben nog steeds op zoek naar de Patch soft voor deze cams :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by trust:<BR><STRONG>satbandit jr. <BR>ik ben vergeten te vertellen dat ik een MM 9500 heb . weet je of het daar op kan met de 1.2 ? mijn cam is onderweg naar d*g*cr*ck en komt terug met een piccard 2<BR>gr trust</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Irdeto V1.2 Werkt ook op (Allcam Amon v2.1)<BR>Groetjes<P><BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...