Ga naar inhoud


[Nokia] bevindingen nokia seca conversie


Gast

Aanbevolen berichten

Is het misschien niet handig dat iedereen die succes heeft behaald met de ombouw hier zijn ervaringen heenzet?<BR>Niet iedereen kan spaans, en ook zijn er van de cam's veel verschillende versies in omloop.<BR>Ook is het denk ik wel interessant om te kijken welke files je precies nodig hebt.Ik ben er nu zelf ook mee aan het experimenteren en zal mijn bevindingen zeker hier op het board plaatsen. Het is alleen al zo dat in het hele verhaal zoveel variaties zijn.<BR> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal,<P>Heb net een DS9 kaart geprogt (16F876+24C65) en de cam (1.13F) eprom geprogrammeerd met ca_all 2.2. Het resultaat is nu dat Discovery NL en het MTV pakket zeer zeker werkt! (walbanger is niet meer nodig) Nadere bevindingen laat ik even weten.<P>Cu Sathunter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.<BR>De door mij gebruikte bin-file is de versie allsas2.2.<BR>Cam is een 2.1b sw 1.10c<BR>Heb een doodgewone UV-erasable 27C512 met een fletkeebeltje uit de 9500-cam hangen. Als de definitieve binfile er is drukken we er een flash ofzo in zodat het deksltje weer dicht kan, maar in de experimenteerfase is dit wel een fijne oplossing.<P>Werk met Wallb 3.53 en season<BR>Afgezien van ird*t* loopt het volgende:Alle s*c*-pakketten op Astra19oost/Hotbird13oost.<BR>Behalve Taquilla0 t/m 15 Tq16:9 en Taq xxxx<BR>Alle vi*cc*sspakketten op astra19oost/hotbird13oost/sirius5oost/en de 2 NRK's op 1west<BR>Dit alles in combinatie met geldige keys voor betreffende pakketten uiteraard.<BR>Succes!!<P>Volgende stap: DS9 kaartje.<p>[ 19-07-2001: Message edited by: Diavolo ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een irdeto Cam (op de achterzijde staat 2.1) kan ik hier de Allsas2.2 via een UV 27512 op zetten om te experimenteren met seca?<P>Bijvoorbaat dank.<P>ED

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende chip's mogelijk, als je veel wilt veranderen dan is een eeprom inderdaad het handigst. De 2.1 cam's moeten allemaal goed lopen. Het gaat om de versie van de "irdeto" chip die in de cam zit. in de 2.1 zit waarschijnlijk een SAS001, en die werkt met de patch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sathunter<BR>Hoe is het met de temperatuur van de CAM gesteld. Ik had begrepen dat die nog aardig op kon lopen, in een geval was de cam zelfs gesneuveld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CAM blijft in mijn ontvanger op een redelijk lauwe temperatuur (geen enkele reden om mij hierover zorgen te maken). Bedoel je dit in de situatie dat ik de DS9 kaart gebruik of alleen de CAM met de nieuwe eprom?<P>Cu Sathunter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sathunter<P>Nee, alleen de situatie met de gewijzigde cam. De eerste files werkte nog niet zo efficient. De nieuwe (laatste) is dus beter.<BR>Ben ik blij van, de nokia is al zo'n kachel..<BR>Morgen komt mijn ds9 kaartje.....kan het bijna niet afwachten laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

HEEL MOOI IDEE ISOSAT!<BR>Ik denk dat vele zijn geholpen met deze topic!<BR>Ik houd al zins tijden op een kleine ventilator van 12 volt daar diverse kaarten krom zijn gegaan wegens de hitte.<BR>Ik ben nog niet zover dat ik het uit probeer daar ik hier niet de delen kan krijgen die ervoor nodig zijn, maar volg dit met kloppend hart! smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zover.... het beeld is binnen.<BR>Net zoals diavolo gebruik ik een 2.1 1.10c met de allsas2.2 en wallbanger.<BR>Het werkt goed, zelfs de zapsnelheid is heel behoorlijk. Alleen is het zo dat het nog niet echt 100% comfortable werkt. het schakelen tussen de boeketten gaat nog niet helemaal vlekkeloos. Ik heb er trouwens een 27c512 eeprom op zitten met een plcc voetje.<BR>De volgende stap is inderdaad een DS9 kaartje zodat de pc de woonkamer weer uitkan. Bevindingen met andere CAM versies volgen nog...<BR>In mijn ogen is dit voor iedereen die nog een 9500 heeft liggen een mooie kans om de ontvanger nieuw leven in te blazen, alleen zou ik even wachten totdat bv de ds9 oom allemaal werken.<P>Iedereen die er aan wil beginnen: Veel succes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tipje Isosat is dat j natuurlijk ht zeelfde kan doen wat ik heb gedaan namelijk:<BR>Voor 120 gulden een oude 486 PC gekocht, ik had nog een oude hercules monitor staan, en gewoon Win 95 instaleren die gewoon ergens wegproppen en de monitor alleen gebruiken als je moet up-daten.<BR>Bij mij werkt dat prima en is natuurlijk zeer goedkoop!

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...