pippen2 Geplaatst: 22 juli 2004 Geplaatst: 22 juli 2004 Nadat ik de USB CF-reader even niet had aangesloten en daarna weer wel, was opeens de part1 partitie van de CF weg!? Formatteren geeft een melding dat de bestandsindeling niet gemaakt kan worden. Formatteren via telnet met: mkfs.ext3 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 gaat ook niet, omdat part1 niet bestaat. /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/disc bestaat wel. Maar ook dat formatteren gaat niet: Code: Writing inode tables: 0/16Could not write 8 blocks in inode table starting at 5: Attempt to write block from filesystem resulted in short write
Urkel Geplaatst: 22 juli 2004 Geplaatst: 22 juli 2004 Als je hem er uit getrokken hebt terwijl de DB aanstond of in standby, dan kon het filesysteem op de CF wel eens corrupt zijn. Onder linux moet je eerst gemounte systemen weer unmounten voordat je ze fysiek kunt verwijderen. Je kan proberen om eerst de DB uit te zetten, daarna de CF er weer in en dan de DB weer aanzetten. Als hij het dan weer doet heb je mazzel, anders moeten we verder zoeken. Urk 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
pippen2 Geplaatst: 22 juli 2004 Auteur Geplaatst: 22 juli 2004 Dat werkt helaas niet. Het kan zijn dat ik de usb reader eruit getrokken had voordat ik de Dreambox uitzette. USB is plug & play dacht ik zo, maar dat zal in dit geval wel niet gelden dan... Is er nog een mogelijkheid om het filesystem of beschadigde blocks te herstellen?
dAF2000 Geplaatst: 22 juli 2004 Geplaatst: 22 juli 2004 Met fsck kan dat. Dan moet je wel Linux hebben, want die staat niet op de dreambox. Als je 't voor elkaar zou krijgen om 'em toch te mounten dan gaat 't vanzelf. Dat ext3-filesysteem herstelt zichzelf namelijk na een mount. 't Is wel een theoretisch verhaal, maar misschien kun je er wat mee.
pippen2 Geplaatst: 23 juli 2004 Auteur Geplaatst: 23 juli 2004 Ik heb nu maar een nieuwe 128MB CF gekocht. Deze wordt zonder problemen herkent. Alleen, via telnet krijg ik er met geen mogelijkheid meer dan zo'n 11% op. Met "df" is te zien dat er nog genoeg ruimte beschikbaar is. Maar, wil ik Apache of de local.tar van Ronaldd installeren, dan verschijnt er iedere keer de melding "no space left". Ook eerst installeren op de harddisk en daarna kopiëren (< 70MB) naar de CF heeft als resultaat dat er maar een klein gedeelte van de bestanden overgezet kan worden. Bij opnemen op de CF gaat het wel gewoon 100% vol. Hoe kan dit nu weer???
pippen2 Geplaatst: 23 juli 2004 Auteur Geplaatst: 23 juli 2004 Ok, inmiddels is het toch gelukt. Formatteren via telnet i.p.v. via de harddiskmethode via Enigma bleek te helpen. Nou kan er wel genoeg op de CF gezet worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen