Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb hier thuis een skystar2 in mijn computer gegooid. De schotel en rotor (moteck sg2100a) moet ik nog monteren.

De skystar2 ondersteund het DiSEqC 1.1 protocol. De moteck sg2100 heeft het DiSEqC 1.2 protocol nodig.

De skystar 2 kan de moteck dus niet aansturen. Ik heb me hier op dit forum laten vertellen dat ik dat met een extern programma kan doen. Maar met welk programma kan dat?

Ook heb ik DVB dream en yankse gedownload. Is dit genoeg software om de nederlandse zenders zoals rtl4, sbs 6 te kijken?

Geplaatst:

Hallo Tiempie.

Met je vraag over de Moteck en diseqc 1.1 en 1.2 kan ik je niet helpen. Ik heb een PCTVsat lopen en die ondersteunt geen diseqc, dus heb ik een handbediening op mijn draaibare schotel.

Wat betreft je tweede vraag, ja dat is voldoende. Als je echter je systeem draaibaar hebt, zul je ook S2EMU willen gebruiken omdat die op dit moment meer mogelijkheden heeft dan Yankse. Op Astra 19.2 is Yankse voldoende. Er zijn de laatste week vrij veel postings geweest over dvb software en softcams. Kijk die even door, en als je dan nog vragen hebt, stuur mij dan een PM, dan stuur ik je wat info die ik vaker opstuur aan beginners met dvb software en softcams.

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

bedankt albert!!!

Ik heb tijdens wat googlen op S2emu deze site gevonden.

http://www.dvbsoft.net/download.php?view.48

Hetvolgende staat erbij:

Diseqc 1.2 pro (for) SkyStar2 ver. 1.7

This project is to control Diseqc 1.2 motors with SkyStar2.

hier versie 1.6:

http://www.dvbsoft.net/download.php?view.49

Ik denk ik post het even voor mensen die op dit forum searchen en hetzelfde probleem als mij hadden.

Ook handig voor als de links niet meer werken de filename:

SS2DiSEqC17.zip en SS2DiSEqC16.zip

Geplaatst:

Heb hier de Skystar 2 op de Moteck SG-2100A aangesloten met SS2DiSEqC 1.7 werkt hier prima.

Gr. Harry.

MaxDigital 225 HD-PVR op een 78 cm Triax schotel, MaxPlus HTS 2100S, M-Vision HD400 op een Zhender 110 cm schotel met Edision lnb (QSL-5) draaiende op een Moteck SG-2100A

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb de SS2 doorgelust via een Strong srt 4125 evo, en dan werkt de motor niet. Progje zegt dat de motor draait, maar hij blijft gewoon stilstaan.

Strong staat uit/standby.

Hoort ie gewoon te werken?

Heeft iemand ervaring met zo'n doorgeluste opstelling?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen