Ga naar inhoud


[Nokia] Kleur/contrast verhouding in DVB2000?


Gast CK

Aanbevolen berichten

Met DVB2000 op m'n Nokia MM is de kleur- en contrast-verhouding beduidend anders dan wanneer ik de FTA software laadt of een andere ontvanger aansluit. <BR>Laat ik even duidelijk zijn: Via scart met RGB direct op m'n TV geeft een nagenoeg perfect beeld (fractie teveel kleur), maar via de VCR-uitgang (rechtstreeks op VCR of naar een RF-modulator naar meerdere TV's) worden de kleuren veel meer 'overstuurt' en is het contrast een stuk lager dan gemiddeld.<P>Natuurlijk heb ik door de jaren heen uitgebreid getest met verschillende versies en instellingen, maar resultaat is en blijft hetzelfde.<BR>In DVB handleidingen wordt slechts gesproken over een instelling in hex-code 'for experts only'.<P>Is er iemand die een oplossing hiervoor heeft?? Vanzelfsprekend heb ik 'normale' menu-instellingen al geprobeerd rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0 <P>Graag serieuze reacties, ik ben geen newbie maar redelijk bedreven, echter geen expert!<P> Groeten, CK laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


P.S. Ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe DVB2K en/of het met deze software ook tot zelfde resultaten zal leiden.<BR>Ziet er erg gelikt uit en ik zie er in ieder geval naar uit om 'm te gaan testen laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>Groeten, CK cool.gif" border="0cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

m.b.t. kleur oversturen <BR>menu <BR>9 expert menu<BR>7 Encoder 71xx<P>met optie "4- Burst Ampl: nn" kun je oversturing instellen. Bij mij staat er 44 in wat denk ik default is. Hoe hoger je het zet des te minder kleur.<P>verder kun je ook optie 5 en 6 in dat menu proberen. Die doen wat met de kleurbalans.<P>Gewoon even van opties de instellingen noteren en daarna wat experimenteren laugh.gif" border="0<P>DVB2000 v2.0 duurt waarschijnlijk nog wel een paar weken aangezien de IFA als mogelijke datum wordt genoemd door Uli. De IFA is eind augustus rolleyes.gif" border="0

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, ik ga er van 't weekend even mee stoeien. Heb je trouwens nog enig idee met welke stappen ik de HEX moet aanpassen?? Is dit ergens beschreven?? <P>In de hobby heb ik ondertussen wel geleerd dat het van het grootste belang is om veel te zoeken, lezen en dan pas uitproberen laugh.gif" border="0 <BR>Nu heb ik hier nog geen ervaring mee, maar kan ook erg weinig vinden hierover.<P>Ervaringen en/of meer tips altijd welkom smile.gif" border="0 <P>Groeten, CK cool.gif" border="0cool.gif" border="0<P>P.S. Dat maandje geduld voor DVB2K is best wel op te brengen, maar toch... smile.gif" border="0smile.gif" border="0<p>[ 26-07-2001: Message edited by: CK ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh? Ik probeer echt alle instellingen eerst uit en kijk dan wat er gebeurt. Met die waardes voor kleur kun je volgens mij weinig fout doen. <P>Heb zelf al wel af en toe de mm9500 moeten resetten maar met de nokia downloader en setedit en dvbmces (of zoiets) via scsi ben ik in een minuutje of wat weer terug wink.gif" border="0<P>Wel handig is om eens een manual te downen en die door te lezen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by CK:<BR><STRONG><BR>P.S. Dat maandje geduld voor DVB2K is best wel op te brengen, maar toch... smile.gif" border="0smile.gif" border="0<BR></STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>ja wordt erg goed denk ik te zien aan de screenshots. <P>Zou mij ook niet verbazen wanneer dit een wat minder brave versie wordt cool.gif" border="0

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik heb door de jaren heen al behoorlijk wat 'verprutsingen' gedaan, die ik me had kunnen besparen (achteraf gezien) als ik eerst had gelezen. <P>Manuals haal ik altijd op, momenteel bijgewerkt tot v1.82.6, print ik zelfs nog uit ook omdat dat makkelijker leest. wink.gif" border="0 <BR>Maar daarin was 'for experts only' beschreven. laugh.gif" border="0 <P>Volgens <A HREF="http://www.dominance.net/overflow/" TARGET=_blank>de SITE</A> komt er binnenkort al een FTA testversie beschikbaar, snel daarna voor de CI dan CAM en kabel (en natuurlijk de SBR-tools!) ...en hopelijk ten tijde van de IFA een geheel draaiende software?! smile.gif" border="0smile.gif" border="0 <P>Ik ga van 't weekend in ieder geval even stoeien/spelen met de HEX instellingen en laat de resultaten zeker even horen...<P>Groeten, CK cool.gif" border="0<P>[ 27-07-2001: Message edited by: CK ]<p>[ 27-07-2001: Message edited by: CK ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bart<BR>Na het nodige experimenteren is het me gelukt om een veel betere kleurverhouding te krijgen. Via de RGB-op-TV weinig of geen verschil te zien, maar via de RF-modulator nu een veel 'beter' beeld. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>Thanks for the advise... <P>Groeten, CK. cool.gif" border="0cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...