Ga naar inhoud

Feedhoorn op Channelmaster

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi Ik heb een Channelmaster 120 cm staan (straks 2) en ik vroeg me af wat het voordeel, als ze er al zijn, zou zijn van een feedhoorn en een flens LNB hierop in plaats van een gewone LNB.

Zijn er voordelen ??

Geplaatst:

Afhankelijk van het type belicht een LNB maar een deel van de schotel. Een universele LNB belicht vaak maar zo'n 110 cm van een 120 cm schotel.

Met een losse feedhorn kan je, mits die op de desbetreffende schotel is aangepast, wel gebruik maken van de maximale afmeting van de schotel.

Dus je zou er iets meer rendement kunnen behalen met een losse feedhorn.

Geplaatst:

Die zijn er voor gewoon huis tuin en keukengebruik eigenlijk niet. De F/D verhouding van je Channelmaster is 0.6. De F/D van bijna alle universele LNB's die er worden verkocht is ook 0.6. Past dus prima.

Wil je speciale transponders gaan ontvangen met je Channelmaster zoals circulair gepolariseerde transponders dan loont een losse feedhorn natuurlijk wel. Omdat je de LNB dan los kan nemen van de feedhorn kan je aanpassingen maken voor deze signalen.

De enige feedhorn die misschien enig voordeel zou kunnen geven is de originele van Channelmaster zelf. Dit zal je dan alleen merken op zeer zwakke satellieten met zeer zwakke transponders.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Ik heb zo een feedhorn van channelmaster i.c.m. een C120 twinlnb van invacom,heb deze feedhorn destijds in Engeland moeten bestellen.Nu is mijn lnb om de één of andere reden defect dit heeft te maken met de ingebouwde switch en heb er tijdelijk een MTI twin lnb inhangen.Op nilesat(kijkt mijn vrouw graag naar)hebben sommige zenders zoals rotana wel wat eerder beelduitval dan eerst.Maar of dat nu aan de feedhorn ligt of aan de invacom het zal waarschijnlijk de combinatie van beide zijn.Om een echt objectief antwoord te kunnen geven zal ik eigenlijk een flenslnb met een gevoeligheid van 0,6db moeten uitproberen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen