Ga naar inhoud


[Nokia] Digitale Audio opnemen van MM naar MD...


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Lezers van deze Topic,<P>Heeft iemand van jullie al eens geprobeerd om via de digitale uitgang van de MediaMaster audio op te nemen mbv. een Sony MinidiscRecorder ?<P>Dit lukt me namelijk niet. Zowel 32 kHz 44.1 kHz en 48 kHz lukt allemaal niet. <BR>Ik heb het idee dat dit met die idiote SCMS (Serial Copy Managment System) van de MD te maken heeft.<P>Of heb ik een instelling bij DVB2000 verkeerd staan ?<P>Voor de duidelijkheid... ik heb wel geluid uit de Optical out (TOTX173) van de MM9500, maar als ik op REC druk komt er in het display van de MD:<BR>"CANNOT COPY" & de teller blijft dus stil staan.<P>Wie weet een oplossing... ?<P>Alvast bedankt. Rob tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


MMMM......Ik heb geen Digitale versterker & geen geluidskaart met Optical in.<P>Maar als je met de PC wel goed digitaal kunt opnemen dan weet ik bijna wel zeker dat die SCMS-Kopieerbeveiliging dwars ligt. frown.gif" border="0 <BR>Als dit zo is dan heeft het doorlussen via een digitale versterker ook geen zin.<BR>Ik ben nog steeds benieuwd of het iemand anders al gelukt is om digitaal geluid van de sat op een MD te zetten. confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo MediaMaster,<P>De enige manier om digitale audio op MD op te nemen is denk ik door middel van een Copybit inverter (kraker). Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen ervaring heb om van de MM9500 audio op MD te zetten. Maar het is haast wel zeker dat het copybit de MD-speler dwarsligt. Ik heb hier nog ergens zo'n ding liggen waar ik het even mee proberen kan. Je hoort binnenkort nog wel even van mij.<P>Cu Sathunter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mediamaster,<P>heb zelf geen MD, maar wel 'n Philips DCC.<BR>Digitaal opnemen deed ik ooit met versie Dr. Overflow 1.81.5.<BR>Moest dan wel de XMTCN aanpassen in het AUDIO-Menu, probeer eens eerst op 'n radiozender ofzo die uitzend in 32 KHZ, stel de XMTCN in op: E0C0.<BR>Succes, hoor 't wel!<P>gr. Charel.<P> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MediaMaster,<P>Heb even gezocht naar mijn copybit inverter, maar die blijkt bij een kennis in Engeland te liggen. Ik moet jou het antwoord voorlopig schuldig blijven. <P>Cu Sathunter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het zoeken. laugh.gif" border="0 <P>Ik denk dat ik zo'n Copybit inverter ga knutselen. <P>Dat ding stond volgens mij een paar jaar geleden in de Electuur. <P>De XMTCN aanpassen gaf helaas geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost !<P>Het lag wel aan de Instelling van DVB 2000.<P>Voor diegene die er in geintresseerd zijn, dit zijn de juiste settings :<P>--> Guide, <9>, <4>, <4>, --> XTMCN = <B>0168</B><BR>--> Guide, <9>, <4>, <5>, --> XMTCS = <B>A0C4</B><P>Met dank aan : <A HREF="http://home.t-online.de/home/MB.koenig/dbox2.htm" TARGET=_blank>http://home.t-online.de/home/MB.koenig/dbox2.htm</A><P> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0<p>[ 10-08-2001: Message edited by: MediaMaster ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...