Gast Geplaatst: 25 juli 2004 Geplaatst: 25 juli 2004 hallo ik heb een topfield 5000ci en een matrix reloaded kaart en een triax 68 cm schotel met een motek motor en ik vraag me af hoe ik feeds kan ontvangen en hoe kan ik het beste doen ik heb gehoord over een id code die ik moet aanpassen????? please kan iemand mij dit vertellen alvast bedankt
prutsie Geplaatst: 25 juli 2004 Geplaatst: 25 juli 2004 Feeds maken gebruik van frequenties op satellieten die meestal door je ontvanger standaard niet worden ingescand. Dit om 2 redenen. Eerste is dat deze frequenties alleen in gebruik zijn op het moment dat er een feed is. Tweede is dat ze vaak niet voorkomen in de database van de ontvanger. De frequenties zal je er dus handmatig in moeten zetten, en dan maar kijken of er op dat moment een feed is. In het feedhunterforum kan je zien welke satellieten en welke bijbehorende frequenties er veel worden gebruikt. Er zijn een heel aantal frequenties die heel veel in de lucht zijn. Als laatste je schotel, die is echt te klein. Misschien dat je een paar EBU feeds zal kunnen kijken soms maar de meeste feeds ziten op satellieten waarvoor je toch echt een grotere schotel nodig zal hebben. Ook zijn de signalen van feeds vaak vele malen zwakker dan de signalen van reguliere transponders die voor direct to home televisie worden gebruikt, de feed is imers bestemd voor 1 specifieke partij die over echt proff. apparatuur beschikt en waarschijnlijk een heel behoorlijke schotel heeft. 1.20 meter is echt het absolute minimum wil je rustig feeds gaan hunten. De echte feedhunters zullen vaak nog wel grotere bordjes gebruiken, die beginnen pas rond de 1.80 meter te tellen. De voor feeds gebruikte frequenties kan je ook vinden bij www.satcodx.com of www.lyngsat.com al zitten er hier ook frequenties tussen die minder worden gebruikt en waar de kans op succes dus laag is. Begin maar eens met de opgegeven frequenties uit het feedforum, succes gegarandeerd. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen