Ga naar inhoud


[Nokia] Help!!!... dvb/firmware


Gast

Aanbevolen berichten

help me aub...<BR>ik heb de DVB2000 soft in mijn 9600 geinstalleerd en ben er absoluut niet tevreden van; zooooooo traag!!!<BR>Ik wou terug naar de Nokia 2.6 firmware doch ik luk er niet in...<BR>Welk is de juiste procedure met een BDM???<BR>Bedankt<BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo om de firware van u nokia 9600 terug te<BR>zetten moet u de boot loader terug plaatsen!!<BR>met de transbdm niet vergeten de jumper J1<BR>Kortsluiten, daarna de firware van nokia inladen via nokia seriel poort 0 modem cable.<BR>Daarna in de menu auto search channels.<BR>1)boot loader ci.2.6 inladen met transbdm<BR>2)firware via seriel poort inladen<BR>3)menu auto search<BR>Daarna moet het wel werken.<P>Groetjes<P>Nokia maniak smile.gif" border="0 <P> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,<BR>Ik heb nu de 'sandra' versie draaien en die loopt vééeeeel vlotter!<BR>Kan iemand me helpen met het opzetten van de LNB settings en control in het setup menu en van de 'disecq' settings in het advanced menu want daar geraak ik niet aan uit!!!<BR>1. Ik gebruik een schotel met 2 lnb's en een 1.0 'tone burst' disecq (astra op lnb1 en hotbird op lnb2).<BR>2. is het ook nog mogelijk 15v langs de coax naar boven te sluizen voor het voeden van een 'in-line' signaalversterker (zeer lange kabel!!!)<BR>Hartelijk bedankt voor alle hulp!<BR> cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je voor de DISECQ zo'n Nokia-Relais nodig (zie gebruiksaanwijzing) die je op de 12 Volt Chinch (Tulip) moet aansluiten.<BR>De MM zelf ondersteund geen DISECQ. Hiervoor heb je dus of zo'n switch nodig, of een Echostar LT8700.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by yvessr:<BR><STRONG>help me aub...<BR>ik heb de DVB2000 soft in mijn 9600 geinstalleerd en ben er absoluut niet tevreden van; zooooooo traag!!!<BR>Ik wou terug naar de Nokia 2.6 firmware doch ik luk er niet in...<BR>Welk is de juiste procedure met een BDM???<BR>Bedankt<BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Hallo wat willje de origineel Nokia software<BR>of DVB2000. <BR>1)boot loader voor Nokia 9600 is Ci.2.6<BR>2)boot loader voor DVB2000 is B2.00uns<BR>A.U.B<P>Groetjes<P><BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Satbandit junior,<BR>tx voor je medewerking: de vraag was eigenlijk.. hoe moet het precies om terug te keren naar Nokia CI2.6 als je eenmaal de DVB2000 in je toestel hebt en je er toch niet zo tevreden van bent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

antwoord aan Mediamaster...<BR>Sorry je tegen te spreken, maar ik gebruik sinds 3 jaar zo'n diseqc switch met Nokia CI2.6 soft en het werkt uitstekend!!!... maar het lukt me absoluut niet dat dingetje aan de praat te krijgen onder dvb2000 (settings zijn té ingewikkeld voor mij) en daarvoor vroeg ik nu wat hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

yvessr, <P>Ik denk dat je het beste DVB-Edit & Een settingslijst kunt downloaden.<BR>Programma starten en gedownloade zenderlijst openen.<P>Dan selecteer je alle Astra Zenders, rechtermuisknop, --> Set Disecq to LNB 1<BR>Daarna Selecteer je Alle Hotbird-Zenders, rechtermuisknop, --> Set Disecq to LNB 2<P>Vervolgens wis je de rest van de zenders.<P>Nu kun je deze zenderlijst via een 0-Modemkabel naar je MM uploaden.<P>Gebruik Nokia Download Server 1.2 om die ellendige orginele software naar je MM te uploaden. <P>Er zijn ook Zenderlijsten te vinden die al goed zijn geconfigureerd. (Astra-Hotbird-Settings).<P>Succes... wink.gif" border="0laugh.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi yvessr. voor jouw diseqc probleem kijk eens in menu-8 (setup)-2(lnb control) daar moet optie 1 op diseqc 1..4 staan. en in <BR>menu-9 (expert menu)-9 (diseqc menu) optie 9<BR>(burstmode) off.<BR>ik heb een spaun SUR 410F 4 op 1 switch en werkt al jaren op mijn dBOX<BR> GR TRUST

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je TOXIC voor je tip, maar ondertussen was ik eveneens zover geraakt...<BR>Weet jij soms iets af van tuner-beperkingen of zo?<BR>Ik zit nml nog met een groot probleem:<BR>Ik heb zonet mijn satelliet uitlijning gecheckt en dat was OK maar toch krijg ik op Hotbird geen enkel signaal binnen van 2 paketten ??? terwijl voor het overige alles 100% loopt met een sterk signaal!!!!!!!!..<BR>het betreft :<BR>- pakket TSR: op 12399H<BR>- pakket ABSAT: op 11381H en op 12692H<BR>Kan jij dat soms eens checken? Die zijn toch niet allen van transponder veranderd?... in elk geval niet volgens de Lyngsat tabellen!<BR>Of... zit er soms een frekwentiebeperking in de setup van de DVB?...<BR>Ik weet het echt niet meer ! <BR>Heb jij soms raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello iedereen,<BR>Hartelijk bedankt voor jullie hulp, want het is nu allemaal voor mekaar!!!<BR>De uiteindelijke manip die DE oplossing bracht was een total-reset van de settings (de drie frontale toetsen tegelijk); waarschijnlijk, met al dat testen en proberen zaten er ergens 'knopen' in de soft!<BR>In elk geval, nogmaals allemaal zeer hartelijk bedankt!<BR> wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...