Ga naar inhoud


[Nokia 9500] 2 Lnb's & Nokia MM9500


Gast

Aanbevolen berichten

Heb op een vaste opstelling met 2 LNB's.<BR>& ik heb een nieuwe diseqc switch aangeschaft. Settings gedownload, voor Astra/HB. Astra staat op LNB1 & 0 V HB staat op LNB2 &v 12 V.<BR>Resultaat alleen astra te ontvangen. Wissel ik de kabels om van de Diseqc switch, dan heb ik alleen hotbird en geen astra. Op eerste zicht zou je zeggen het is de switch. Omdat ik van nature een prutser ben heb ik van een aantal kanalen van de astra de LNB ook op 2 gezet, resultaat, beeld op deze kanalen & op Hotbird...<BR>Ik begrijp er nu niets meer van maar hopelijk is er iemand die er meer over weet<P>blue boogie

Link naar reactie
Delen op andere sites


je zegt een diseqc switch te hebben. Die stuur je dus niet aan via 0/12 V maar via een signaal op de coax.<P>Meest waarschijnlijke is dat je diseqc instellingen niet goed staan. In dvb2000 te checken via,<P>menu -> 8-setup -> 2-lnb control<BR>moet optie 1 op diseqc staan<P>menu -> 9-expert menu -> 9 -diseqc menu<BR>in dat menu optie 6 adres op 15 of 11 proberen.<P>Daarnaast moeten adressen voor beide sats in je settinglijst wel kloppen<P>Echt belanrijk is natuurlijk dat je werkelijk een diseqc switch hebt en niet een 0/12v switch want dan is alles wat ik hier schrijf onzin......

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

menu -> 9-expert menu -> 9 -diseqc menu<BR>optie 6 is het adres van je diseqc switch. Dat is en blijft zelfde waarde. Wanneer die waarde fout staat werkt de communicatie tussen mm9500 en switch niet en werkt 'ie dus niet. In dat geval zie je dus altijd maar één satelliet, precies zoals jij omschrijft.<P>Daarnaast heb je diseqc adres per satelliet die in de bsh settings goed staan. <P>In genoemde dvb2000 diseqc menu kun je LNB1..4 testen door op de OK te drukken. Zinvol in dat menu om te proberen zijn ook nog optie 3 channel mode en optie 9 burstmode off<P>In DVB2000 LNBs Setup menu moeten waarden voor LNB 1 en LNB 2 hetzelfde zijn waarbij uitgangspunt wel is dat beide LNB's identiek zijn.<P><BR>PS mijn private mail is nu uitgezet wink.gif" border="0<p>[ 08-08-2001: Message edited by: Bart ]

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,<P>Sorry voor de prive mail! Ik doe het via deze weg dus. Alvast bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik druk deze af & ga ermee naar m'n vader waar ik het een en het ander kan uitproberen.<BR>Ik laat je wel weten hoe het verlopen is.<P>blue boogie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een 4 polige diseqc switch en 3 lnb's<BR>werkt 100%, deze heeft een led dus je kan dan zien of de diseqc actief is, en in rust word alleen uitgang 1 door gelaten,dit is handig bij ontvangst met de anloge ontvanger,die dan via een gewone switch(geen pin diode,dus echt met een relais)omschakelt.<BR>In de kanaal instelling wel aangeven 1,2,3,4.<BR>dus de lnb voor verschillende sat's rolleyes.gif" border="0 groeten Sjaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bleu boogie / yvessr<BR>ik heb ook met 9200/dvb2000 in kombinatie met een EMITOR ver2.0 serie C 4 naar 1 diseqc zitten klooien. kreeg het niet werkend.heb em omgeruild voor een SPAUN SUR 410F deze werkt perfekt. om een switch te testen ,diseqc of 12 volt, heb ik 4 ledjes en 4 weerstanden van 2k2 genomen. ik had van die kunststof afschermdopjes welke op coaxsplitters zitten. 2 gaatjes in gemaakt. 1 in't midden de andere langs de binnenwand, het korte pootje van de led tot 5mm ingekort evenals één kant van een weerstand. dit aan elkaar solderen.dan het lange pootje van de led in 't middelste en die van de weerstand in het andere gat . deze ombuigen tape erom . zo heb ik er dus 4. switch op tafel,de ledjes in de uitgangen,coaxkabel van dbox naar ingang switch,lnb's hoeven /kunnen niet aan gesloten te zijn.<BR>als je nu menu-6 kiest , kan je met optie A de 4 uitgangen schakelen de desbetreffende led moet dan branden. kijk in bovenstaande postings naar de instellings-tips.als dit allemaal werkt hoef je alleen nog maar met je lnb's te stoeien. natuurlijk kun je ook maar één zo'n test-led maken en steeds omsteken<BR>succes GR.TRUST

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,<BR>ik zit met hetzelfde probleem en ondanks alle testen en settingaanpassingen lukt het me absoluut niet die diseqc aan de praat te krijgen: t'is ofwel astra, ofwel hb...<BR>Als er nog wat hulp is?.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allemaal voor jullie suggesties maar het helpt me, tot nu toe niet veel vooruit...<BR>Mijn diseqc is een 1.0 van het type TONE BURST (ik denk dat men die ook wel MINIDISEQC noemt) en hij schakelt slechts 2 LNB's. Spijtig genoeg weet ik er niet veel meer van maar gezien de naam veronderstel ik dat de sturing van het schakelen NIET gebeurt met gelijkstroom- maar wel met frekwentieveranderingen...<BR>Hoe moeten die diseqc settings nu juist van menu8/1, 8/2, en /9/9 ?....<BR>Kan iemand helpen???.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@yvessr <BR>menu -> 9-expert menu -> 9 -diseqc menu<BR>daarin optie 9 toneburst op 'on'<P>optie 6 even diverse waarden proberen tussen 10 en 15 en in dat menu testen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank U Bart en dank iedereen...<BR>Eindelijk werkt mijn DVB2000 (v1847p)!!!<BR>Ik heb nu nog wel een groot probleem; op Hotbird krijg ik geen enkel signaal binnen op 2 paketten terwijl voor het overige alles 100% loopt met een sterk signaal!!!!!!!!..<BR>het betreft :<BR>- pakket TSR: op 12399H<BR>- pakket ABSAT: op 11381H en op 12692H<BR>Kan er soms iemand checken? Die zijn niet allen van transponder veranderd?...<BR>Of zit er soms een frekwentiebeperking in de setup van de DVB?...<BR>Ik weet het echt niet meer !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...