Gast Geplaatst: 28 juli 2004 Geplaatst: 28 juli 2004 Ik heb gisteren m'n oude Humax 5400 aan de LNB out van m'n Dreambox gehangen. Op zich werkt dat goed, Humax kan de motor van mijn schotel aansturen en ik heb beeld. Probleem is echter dat het signaal zeer zwak is. Kan dit iets met de Dreambox te maken hebben? Dat er wat van het signaal verloren gaat? Of zou het de kabel zijn. Tijdens het testen stond de Dreambox in standy mode en niet in 'deep sleep' mode. Als iemand hier iets meer over weet, laat maar horen.
Bigfoot Geplaatst: 28 juli 2004 Geplaatst: 28 juli 2004 Als ie aanstaat zal hij nooit alle frequenties doorgeven. Dus of standby of helemaal uit, test het zelf maar es.
Tech Geplaatst: 28 juli 2004 Geplaatst: 28 juli 2004 Box moet uit, hoe kan anders de LNB horizontaal/vertikaal/22kHz schakelen? Dat moet dan juist door de Humax gebeuren, zolang de Dream aanstaat heeft die prioriteit. Pli Core Member
Gast Geplaatst: 28 juli 2004 Geplaatst: 28 juli 2004 Als de dreambox op standby staat, werkt het allemaal goed. De motor wordt aangestuurd en ik heb beeld op de zenders die ik geprobeerd heb. De signaalsterkte is echter heel erg laag. TV1000 kwam nog door met een goed beeld, maar een zender als Nederland 1 gaf nogal veel storing (blokvorming op het scherm). Bijregelen van de schotel haalde niets uit. Ik vraag me dus af of ik een slechte kabel heb gebruikt tussen de dreambox en de humax of dat het signaal zo zwak is omdat ik de LNB-out uitgang van de Humax gebruik. Kan het zijn dat er in de dreambox sprake van "signaalverlies" is, dus dat het signaal van de LNB er zwakker uitkomt dan die 'ie binnenkomt op de dreambox.
Bigfoot Geplaatst: 28 juli 2004 Geplaatst: 28 juli 2004 Probeer het eens andersom, dus eerst de Humax aansluiten en op de LNB uit daarvan de Dreambox.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen