Moderator Matchless Geplaatst: 17 augustus 2001 Moderator Delen Geplaatst: 17 augustus 2001 bij PW heb ik op de 9500 "perfecte" ontvangst(tuner geeft 51 .. ..),maar bij c*n*l+ 1 en 2 nog maar weinig tot niets(3f .. ..).<BR>als ik naar c16/9 gaat zelfs helemaal niets(00 00 90)meer.op mijn systeem zit een disecq rotor, een versterker(moet anders heb ik helemaal niets meer )en de LNB.<BR>nu heb ik de schotel vergoot van 60 naar 80 cm,geen resultaat.de LNB verandert,weer niets.ook *RF doet niets.<BR>de schotel kijkt wel tussen een muur en een boom door.<BR>wie weet wat hier het probleem is en wat ik eraan kan doen??? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 18 augustus 2001 Delen Geplaatst: 18 augustus 2001 Tja, moeilijk te zeggen als je de schotel niet met eigen ogen kunt zien...<BR>Ik heb op de PW zenders een "signaalkwaliteit" van 98 .. ..<BR>Op de NL. Zenders heb ik een waarde van 92 .. .. met een 1 mtr Schotel.<BR>Misschien moet je eens wat aan de Elevatiehoek verstellen.<BR>Het makelijkste afstellen gaat m.b.v. een analoge receiver.<BR>Ik kan niet zeggen dat ik die 51 .. .. van pw zo'n royale waarde vind.<BR>Bomen & Muren voor de Dish hebben in ieder geval een grote invloed op de signaalkwaliteit. <BR>Wat ook een rol kan spelen is de kwaliteit van de kabel.<BR>Of de plaats van de signaalversterker, als je die direct achter je MM hebt geplaatst dan kan het wel eens zijn dat die het storende signaal net zo hard mee versterkt. (Tenminste dat is wel zo bij de CAI's)<P>Je moet bij een zwaksignaal in ieder geval ook de +0.5Volt naar de LNB aanzetten ( GUIDE,-->9,-->5,--8. )<P>Er zijn een hoop mogelijke redenen te noemen.<P>Succes....<p>[ 18-08-2001: Message edited by: MediaMaster ] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator Matchless Geplaatst: 18 augustus 2001 Auteur Moderator Delen Geplaatst: 18 augustus 2001 de lnb staat al op 0.5v.<BR>de kabel is een speciaal voor digitale sateliet,en als ik de versterker er tussen uit gooit dan is ook PW weg.<BR>de schotel heb ik met een satfinder gericht op maximale signaal.<BR>ook de boom heb ik nogal erg uitgedund(zo goed als het kon want ik woon in een flat).<BR>zou de rotor problemen kunnen geven? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
goto Geplaatst: 18 augustus 2001 Delen Geplaatst: 18 augustus 2001 Hoelang heb je dit probleem al,als het iets van de laatste dagen is kan het aan je lnb liggen,probeer eens een andere.<P> greetings goto. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator Matchless Geplaatst: 19 augustus 2001 Auteur Moderator Delen Geplaatst: 19 augustus 2001 nee het probleem heb ik al langer,maar omdat ik de nieuwe allcam heb ge-istalleerd wil ik C+ ook goed ontvangen..<BR>de LNB heb ik al vervangen..maar niets daar. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
goto Geplaatst: 20 augustus 2001 Delen Geplaatst: 20 augustus 2001 Hoeveel meter kabel heb je tussen de schotel en ontvanger zitten dat je een versterker nodig hebt.<P>Heb hier ongeveer 50m. kabel en geen versterker nodig.<P> greetings goto.<P>ps:kun je niet ergens een goede meter lenen om je schotel optimaal af te stellen. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator Matchless Geplaatst: 20 augustus 2001 Auteur Moderator Delen Geplaatst: 20 augustus 2001 nou,het erge is dat ik maar 15 meter kabel ertussen heb en toch als ik de versterker eruit haal dan ontvang ik HELEMAAL niets meer.<BR>ik heb een meter tussen de ontvanger en rotor gezet en dan zo goed mogelijk afgesteld.<BR>de schotel kijkt wel ong. een halve langs een boom af en een halve meter langs een muur.de schotel heeft wel een "vrije doorkijk"..<BR>kan het mischien zijn dat de rotor het signaal dempt? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator Matchless Geplaatst: 21 augustus 2001 Auteur Moderator Delen Geplaatst: 21 augustus 2001 klopt het dat je bij een oude mm9500 een hy-pass filter moet hebben om de lage frequenties uit te filteren?mischien is dit mijn probleem. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
goto Geplaatst: 22 augustus 2001 Delen Geplaatst: 22 augustus 2001 Heb je de schotel al eens ergens anders uitgeprobeert,ik bedoel,dat je zeker weet dat het niet aan de muur of boom ligt?<P>Tís toch jammer om dure filters en versterkers te kopen als het aan de muur of boom ligt.<P> greetings goto. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 22 augustus 2001 Delen Geplaatst: 22 augustus 2001 Die 0,5 volt helpt alleen als je erg lange kabel er tussen hebt, een antenne versterker is onzin,als je er toch een gebruikt,dan moet je wel een goede hebben want er moet toch minimaal 2,2 ghz door en de huis tuin en keuken versterkers houden bij 900 mhz echt wel op,en deze moet ook gelijkstroom doorlaten ander werk de lnb niet, moet minimaal 13volt hebben,als je goede sat kabel gebruikt dan geeft dit een paar db's verzwakking per 100 meter,geen GROENE dus(900mhz max). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator Matchless Geplaatst: 23 augustus 2001 Auteur Moderator Delen Geplaatst: 23 augustus 2001 nou de versterker is er een die je niet in de winkel maar bij de industrie kan vinden.<BR>zonder versterker heb ik totaal geen beeld meer.<BR>ik heb een nieuwe schotel EN een nieuwe LNB geprobeerd,maar nada ,niets daar.<BR>ik heb wel met de diseqc ge-experimenteerd en de andere zenders als palco gingen ineens wel goed.alleen als ik bij c*n*l de diseqc probeer te veranderen is er niets daar.<BR>de verdere settings zijn volgens mij wel goed.ik zit dan ook met de handen in het haar.het einge wat niet verandert is is de box en de kabel.de kabel is trouwens voor digitaal gebruik.volgens mediamarkt ligt het aan de "illegale soft"(dvb beta 5),maar dit geloof ik toch niet want anders zouden meer mensen er hier toch problemen me hebben ,toch?ook zou volgens hun het niet aande hy-pass moeten liggen.het probleem is natuurlijk waar ik nog een hy-pass kan vinden. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 23 augustus 2001 Delen Geplaatst: 23 augustus 2001 Heb bij mij thuis een tijde geleden getest met ruim 80mtr telass100 coax met aan het eind een diseqc switch eraan. Dit werkte zonder problemen. Bijna geen signaal verlies. Niet vreemd eigenlijk omdat de lnb het if signaal met ruim 50dB versterkt naar de tuner. <BR>Ik zou zeggen gebruik voor de zekerheid eens goeie coaxkabel zoals Telass100. Heb dit nageken en kwam tot de conclusie dat dit zeker een van de beter coax kabels zijn. Weinig demping, en ook nog aardig goedkoop... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 23 augustus 2001 Delen Geplaatst: 23 augustus 2001 Schotel probleem !!<BR>Misschien moet je eens wat aan de Elevatiehoek verstellen.<BR>Bomen en Muren heeft een grote invloed op de signaalkwaliteit.Is u ontvanger wel in orde ?<BR>Probeer hem anders eens bij de buren.<P>Groetjes<P><BR> <p>[ 23-08-2001: Message edited by: satbandit junior ] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten